عصر خودرو

مشعل فرعی کارخانه آهن اسفنجی شادگان روشن شد

عصر بازار- امروز نخستین مرحله از روشن شدن مشعل های ریفرمر کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان آغاز شد. براساس برنامه ریزی ها امروز مشعل های فرعی روشن و با گذشت ۱۵ روز مشعل اصلی روشن و روند تولید آهن اسفنجی که در فاز نخست ۸۰۰ هزار تن تعریف شده آغاز می شود.

مشعل فرعی کارخانه آهن اسفنجی شادگان روشن شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مهدی کرباسیان امروز در مراسم روشن شدن مشعل های ریفرمر اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی، با اشاره به اینکه در خرداد و تیرماه امسال دو طرح فولادی دیگر به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: پیش بینی می شود با افتتاح دومین طرح فولادی از مجموع ٧ طرح فولادی ما تا پایان سال شاهد بهره برداری تمام ٧ طرح فولادی باشیم.
    وی با بیان اینکه در پروژه تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان حدود 800 هزار نفر مشغول کار هستند، افزود: شهرک صنعتی این شهرستان باید فعال شود چرا که فولاد سازی به تنهایی اشتغال زا نیست و باید از طریق صنایع پایین دستی اشتغال ایجاد شود.
    معاون وزیر صنعت اضافه کرد: در حال حاضر ٣ میلیون ذخیره تن ذخیره قطعی سنگ آهن در کشور وجود دارد. در سال گذشته هم 130 میلیارد تومان هزینه برای اکتشافات انجام شده است.
    کرباسیان با اشاره به اینکه میزان مصرف فولاد به ازای هر نفر 210 تا 220 کیلو گرم است، تصریح کرد: باید این میزان مصرف را در سال 1404 به 350 کیلوگرم برسانیم.

    * مدیرعامل فولاد شادگان: فاینانس فولادسازی فعال شود
    عباس تفضلی به عنوان مدیر عامل فولاد شادگان هم در این مراسم با اعلام اینکه امروز این واحد تولیدی در تأمین سنگ آهن مورد نیاز خود مشکل دارد، اظهارداشت: اگر مواد اولیه تأمین نشود امکان تولید فراهم نخواهد شد این در حالی است که طبق مصوبه دولت قرار بود، سنگ اهن به صورت رایگان در اختیار فولاد شادگان قرار گیرد.
    وی افزود: انتقال زمین به فولاد شادگان هم دیگر مشکل امروز این واحد تولیدی است.
    مدیر عامل فولاد شادگان با اشاره به اینکه در فاینانس فولاد سازی دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: ١٦ ماه از فعال سازی اعتبار اسنادی گذشته و کمتر از 20 ماه دیگر به پایان اعتبارهای اسنادی باقی مانده است.

     امروز نخستین مرحله از روشن شدن مشعل های ریفرمر کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان  آغاز شده است. براساس برنامه ریزی ها امروز مشعل های فرعی روشن و با گذشت ١٥ روز مشعل اصلی روشن و روند تولید آهن اسفنجی که در فاز نخست 800 هزار تن تعریف شده آغاز می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو