عصر خودرو

انتشار۵۰۰میلیارد اوراق معدنی

تسهیلات صندوق-پروژه بورس برای۵پروژه

عصر بازار: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد برای استفاده از تسهیلات صندوق-پروژه بورس برای ۵ پروژه معدن و صنایع معدنی گفت: همچنین ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت هم امسال منتشر می‌شود.

تسهیلات صندوق-پروژه بورس برای۵پروژه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان از ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد به منظور استفاده از 1100 میلیارد تومان منابع در قالب صندوق-پروژه بورس خبرداد و گفت: به منظور استفاده از تسهیلات صندوق- پروژه بورس، 5 پروژه در سال‌جاری انتخاب شده است که بر مبنای آن با ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد، در این خصوص مذاکره کرده‌ایم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بورس به تازگی صندوق- پروژه را تعریف کرده و بر این اساس در نظر داریم که از این تسهیلات استفاده کنیم. در این راستا، تیمی قوی متشکل از چند شرکت تامین سرمایه را وارد عمل کرده‌ایم و امیدواریم با نظر مساعد شورای اقتصاد، بتوانیم در قالب این روش تامین مالی، پروژه‌های جدیدی را در کشور آغاز کنیم؛ البته این پروژه‌ها به علاوه طرح‌هایی است که در دست اجرا و تکمیل داریم.

    وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان‌های توسعه‌ای این است که بتوانند هر سال، پروژه‌های جدیدی را تعریف کرده و پس از پیشرفت، به بخش‌خصوصی واگذار کند. در این راستا، برای استفاده از صندوق- پروژه،  5 طرح جدید شامل تیتانیوم کهنوج، طرح توسعه طلای زرشوران، زغال‌سنگ طبس، زغال سنگ کرد آباد مازندران و آلومینای جاجرم تعریف شده اند که رقم استفاده از این منابع مالی برای هر یک از این پروژه‌ها متفاوت است.

    کرباسیان ادامه داد: در این میان برای زغال سنگ کردآباد 180 میلیارد تومان، برای طلای زرشوران 95 میلیارد تومان ریالی و 4.5 میلیون یورو به صورت ارزی و تیتانیوم کهنوج 450 میلیارد تومان ارزی و ریالی در نظر گرفته شده اما در مجموع 1100 میلیارد تومان برای این 5 طرح، سرمایه نیاز است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از برنامه‌ریزی برای انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرحهای معدن و صنایع معدنی خبرداد و گفت: امیدواریم انتشار این میزان اوراق مشارکت به تصویب برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو