عصر خودرو

کاهش قیمت نفت بانک‌های آذربایجان را ورشکسته کرد

عصر بازار- بانک بین‌المللی آذربایجان اعلام کرد: باید ۳ میلیارد دلار از بدهی‌های خود را که بیشتر از خارجی‌ها گرفته‌ است مورد بازبینی قرار داده و از گرفتن وام‌های بد جلوگیری کند.

کاهش قیمت نفت بانک‌های آذربایجان را ورشکسته کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،بانک بین‌المللی  آذربایجان بزرگترین بانک این کشور روز گذشته اعلام کرد: باید وام‌های خود را که بیشتر از موسسات مالی خاجی دریافت کرده است مورد بازبینی قرار داده و با بحران افزایش وام‌های بد که به دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی در آذربایجان رخ داده است مقابل کند.

    این بانک روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که بازپرداخت برخی از بانک‌های خود را متوقف کرده و انتظار دارد برخی موسسات اعتباری در زمینه پرداخت وام با این بانک همکاری کند.

    بحران این بانک نشان می‌دهد که چگونه آذربایجان هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن از مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و پایین آمدن درآمدهای نفتی این کشور است.

    کاهش شدید رشد اقتصادی آذربایجان که به نصف سال 2014 رسیده است باعث شده است که برخی بانک‌های این کشور نتوانند وام ‌های خود را بازپرداخت کرده و اقدامات دولت نیز نتوانسته است تاکنون بحران بدهی‌های این بانک را حل و فصل کند.

    این بانک روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خواستار تجدیدنظر و بازنگری در نحوه پرداخت 3.4 دلار از وام‌های خارجی این بانک شده است.

    در حال حاضر این بانک به موسسات مالی خارجی نظیر کارگیل، اینتستا سامپائولو،‌ا یتالیا، کامبرزبنک آلمان و بایرچ،‌بلندز بانک و همچنین سوسیت جنرال فرانسه بدهکار است.

    برچسب ها