عصر خودرو

۶.۲ درصد رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان در ۴ ماه

عصر بازار- رئیس جمهور ترکمنستان از رشد ۶.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در ۴ ماه سال نخست جاری میلادی خبر داد.

۶.۲ درصد رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان در ۴ ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان گفت: رشد تولید ناخالص داخلی در 4 ماه نخست سال جاری میلادی 6.2 درصد برآورد شده‌ است.

    وی تصریح کرد: این رشد در حالی است که در ترکمنستان اجرای بیش از 1900 طرح مختلف به ارزش 45 میلیارد دلار در دست اجرا است و ظرفیت‌های فراوانی برای رشد بیشتر تولید ناخالص ملی، ارتقاء سطح زندگی شهروندان و رشد اقتصاد ملی این کشور وجود دارد.

    رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه هیأت دولت گفت: باید رشد تولید ملی، سرعت بخشیدن صادرات کالاهای تولیدی، افزایش تولید کالاهای وارداتی، افزایش سهم بخش خصوصی و گسترش خصوصی سازی پررنگ شوند.

    علاوه بر این رئیس جمهور ترکمنستان طی حکمی «محمدمراد آیدوغدی‌اف» را معاون رئیس جمهور در امور صنایع و «اورازمراد قربان‌نظراف» را به عنوان معاون جدید رئیس جمهور در امور بازرگانی معرفی کرد.

    از سوی دیگر رئیس جمهور ترکمنستان از مسئولین بخش مالی و بانکی این کشور بابت عملکرد و مدیریت نامطلوب انتقاد کرد و گفت: این نواقص در اسرع وقت برطرف شوند، در غیره این صورت مقامات این بخش از سمت‌های خود برکنار خواهند شد.

    بردی‌محمداف همچنین «مرگن آننابایوف» رئیس کمیته دولتی حفاظت از محیط زیست و منابع زمینی را بابت وجود نواقص در کار از این سمت برکنار کرد و «باترمراد اورازمراداف» را به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب کرد.

    برچسب ها