عصر خودرو

اعتبار اوپک در خطر است

عصر بازار- اقتصاددان ها بر این باورند که تلاش اوپک بر بازار در آینده تاثیری نمی گذارد و روزهای تاریکی در انتظار اوپک است.

اعتبار اوپک در خطر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، اقتصاددان ها بر این باورند که حتی با افزایش کاهش تولید توسط اوپک باز هم آینده اوپک روشن نخواهد بود.

    به نظر می رسد که اوپک می خواهد در جلسه ماه می ، درباره ادامه کاهش تولید گفت و گو کند. بر اساس نظر کارشناس های ارشد اقتصادی 13 کشوری که نفت تولید می کنند ،تولیدکننده ها همچنان بین دو راه حفظ کف قیمت یا حفظ سهام بازار مانده اند.

    کنستانتینوم ونتیس، اقتصاددان ارشد معتقد است:« احتمال اینکه در جلسه 25 می توافق ادامه کاهش تولید تصویب شود زیاد است ولی شرایط برای این کارتل به نظر خوب نمی رسد.»

    او افزود:« در سال 2018 انتخاب برای اعضای اوپک بین حفظ قیمت نفت یا سهم در بازار سخت تر می شود. البته این در حالی است که تقاضای جهانی ناگهان افزایش پیدا نکند.»

    از اول ژانویه اوپک، روسیه و برخی کشورهای تولیدکننده دیگر توافق کرده اند تا تولید خود را مجموعا 1.8 میلیون بشکه در روز به مدت 6 ماه کاهش دهند تا بتوانند قیمت نفت را کنترل کنند .  عربستان و روسیه، بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان در چند روز گذشته در بیانیه های جداگانه ای که تنها به فاصله چند ساعت از یکدیگر منتشر شد برای اولین بار علنا اعلام کردند که آنها تمدید توافق کاهش تولید را برای مدت بیش از6  ماه را مد نظر قرار خواهند داد.

    این در حالی است که بارکیندو، دبیر اوپک اعتراف کرده است که اعتبار اوپک در خطر است. اگدچه از زمانی که توافق انجام شده، قیمت نفت 19 درصد افزایش داشته ،اما افزایش تولید نفت آمریکا این نگرانی را تقویت کرده است که اوپک و شرکایش نتوانند مازاد عرضه موجود در بازار را مهار کنند. نفت تمام رشد قیمتی را که بعد از توافق کاهش تولید تجربه کرده بود، خنثی کرده است.

    برچسب ها