عصر خودرو

عضو فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

منفعت خرید و فروش های پتروشیمی خارج از بورس کالا تنها برای افراد خاص است

عصر بازار: عضو فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا تنها برای افراد خاص منفعت دارد.

منفعت خرید و فروش های پتروشیمی خارج از بورس کالا تنها برای افراد خاص است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: خواست وزارت صنعت مبنی بر خرید و فروش محصولات پتروشیمی در خارج از بورس غیر منطقی است.

    سید سعیدحیدری طیب همچنین اذعان داشت: این خواست وزارت صنعت با برنامه ها و سیاستهای خود دولت نیز در تعارض است زیرا طبق مصوبات خود دولت برای عرضه تولیدات پتروشیمی ها بر استفاده از ظرفیت بورس کالا تاکید شده است.

    حیدری طیب افزود: همچنین مصوباتی وجود دارد که پتروشیمی ها را ملزم می کند تا محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.

    وی گفت: درحالی که همه دنیا به سوی بازارهای پیشرفته در حرکت اند با عرضه کالاها در بازار غیر رسمی و برگشت به عقب تنها به اقتصاد جامعه لطمه می زنیم.

    حیدری طیب یکی از  انگیزه های خرید و فروش محصولات پتروشیمی در خارج از بورس را فرار از شفافیت های مالیاتی برشمرد و گفت: فرار از شفافیت مالیاتی هرگز به نفع اقتصاد ملی نخواهد بود و توجیه پذیر نیست.

    وی در خصوص اظهارات اخیر وزیر صنعت اظهار داشت: عده ای از کارشناسان حوزه پتروشیمی و بورس باید ایشان را در خصوص مزایای ملی عرضه در بورس مطلع و قانع کنند.

    نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: کمک به اقتصاد ملی، شفافیت مالیاتی و کاهش وابستگی به نفت از مزایای توسعه بازار های پیشرفته ای مانند بازار بورس است.

    وی با اشاره به انتقادی که به وجود سقف قیمتی برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا مطرح شده است گفت: اگرچه وجود این سقفِ قیمتی شاید منفعت صنایع کوچکتر و پایین دستی را در نظر گرفته است که مصرف کننده تولیدات پتروشیمی ها هستند اما در هر صورت طبق دستورات خود وزارتخانه اعمال شده است بنابر این انتقاد سیاستگذار به سیاستهای خودش منطقی به نظر نمی رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها