عصر خودرو

مدیرعامل ایدرو خبر داد:

گردش مالی ۲۶ میلیارد دلاری صنعت خودرو در ایران

عصر بازار- رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از گردش ۲۶ میلیارد دلاری صنعت خودرو در ایران خبر داد.

گردش مالی ۲۶ میلیارد دلاری صنعت خودرو در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، منصور معظمی امروز در نشستی خبری که با حضور شرکت‌های برزیلی فعال در صنعت قطعه‌سازی خودرو در ایدرو برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در ایران ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد، گفت: سال گذشته در ایران یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو تولید شد و در سال جاری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک میلیون و 600 هزار دستگاه در ایران تولید خواهد شد.

    وی ادامه داد: کشورهای همسایه برای ایران بازار بسیار خوبی در صنعت خودرو هستند و ما فکر می‌کنیم با مشارکت‌های انجام شده توسط صاحبان برند و فعالان این صنعت بتوانیم بازار مطلوب‌تری را فراهم کنیم.

    رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه صنعت اتومبیل‌سازی و قطعه سازی برزیل صنعت بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که ظرفیت صنعت قطعه سازی در ایران نیز بسیار بالاست و پس از مذاکرات 1+5 فرصت‌های بسیار خوبی برای مشارکت در ایران با شرکت‌های خارجی فراهم شده که در این راستا شش قرارداد خودرویی در زمینه ساخت اتومبیل در ایران مدنظر قرار گرفته است و به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توان خودروهای ارزان‌تر و با کیفیت بالاتر تولید کرد.

    معظمی همچنین با تاکید بر اینکه جمعیت جوان ایران بازار بسیار مناسبی را برای رشد صنعت خودروسازی ایجاد کرده است، یادآور شد: باید بدانیم که جمعیت 80 میلیون نفری در ایران و نیز جمعیت جوان داخلی بازار مناسبی را برای صنعت خودرو شکل داده و علاوه بر این مدنظر قرار دادن بازارهای موجود در کشورهای همسایه می‌تواند به رشد این صنعت کمک شایانی کند.

    به گفته وی، حدود 1200 شرکت قطعه‌سازی در ایران وجود دارد که مربوط به بخش خصوصی هستند و سیاستگذاری‌های کلان این شرکت‌ها مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

    معظمی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اعلام اینکه صنعت خودرو در ایران گردشی معادل 26 میلیارد دلار دارد، گفت: 16 میلیارد دلار از این رقم مربوط به تولید خودرو در داخل کشور، شش میلیارد دلار مربوط به قطعات داخلی و خارجی و چهار میلیارد دلار مربوط به واردات مواد و قطعات خودروست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو