عصر خودرو

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد؛

افزایش تولید نفت آمریکا و کاهش قیمت‌ نفت

عصر بازار- سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در دورنمای انرژی کوتاه مدت ماهانه خود پیش بینی کرد تولید داخلی در سال ۲۰۱۸ به رکورد ۹.۹۶ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند که نسبت به ۹.۹ میلیون بشکه پیش بینی شده در گزارش ماه گذشته بالاتر رفته است.

افزایش تولید نفت آمریکا و کاهش قیمت‌ نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر پایه گزارش این سازمان، تولید نفت آمریکا در سال 2017 به 9.31 میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود که نسبت به 9.22 میلیون بشکه پیش بینی شده در آوریل افزایش نشان می‌دهد.

    شرکت‌های اکتشاف آمریکایی در سال جاری دکل‌های بیشتری اضافه کرده و برنامه کاهش تولید نفت اوپک و 11 صادرکننده خارج از این سازمان که در ژانویه آغاز شد را تضعیف کرده اند.

    طبق آمار گروه "بیکر هیوز"، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در یک سال گذشته بیش از دو برابر شده و هفته گذشته به 703 حلقه رسید. بر اساس گزارش این گروه صنعتی، شکاف میان حفاری و رسیدن حداکثر تولید نشان می‌دهد تولید آمریکا در ماه‌های آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش بینی می‌شود تولید نفت جهان در سال میلادی جاری و آینده سریع‌تر از تقاضا افزایش پیدا کند. سازمان اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود از میزان تولید جهانی را از 98.03 میلیون بشکه در روز در گزارش ماه گذشته خود به 98.47 میلیون بشکه در روز افزایش داد. پیش بینی می‌شود تولید در سال 2018 به 100.4 میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.

    در گزارش ماه جاری اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی شده است که تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری به 98.3 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که در مقایسه با دورنمای 98.09 میلیون بشکه در دورنمای ژانویه بالاتر است. همچنین میزان مصرف در سال 2018 به 99.93 میلیون بشکه در روز رشد می‌کند که بالاتر از 99.55 میلیون بشکه پیش بینی شده در ماه گذشته است.

    قیمت‌های مورد پیش بینی برای هر دو قیمت پایه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و نفت برنت تحت بازبینی نزولی قرار گرفتند.

    متوسط قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 50.68 دلار در سال 2017 پیش بینی شد که نسبت به 52.24 دلار در گزارش آوریل کاهش نشان می‌دهد و 55.10 دلار در سال 2018 پیش بینی شد که نسبت به قیمت پیش بینی شده در ماه گذشته بدون تغییر مانده است.

    نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، امسال به 52.60 دلار در هر بشکه می‌رسد که نسبت به برآورد قبلی 54.23 دلار پایین‌تر است.

    برچسب ها