عصر خودرو

صعود بورس‌های آسیایی برای سومین روز متوالی ادامه یافت

عصر بازار- بازارهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه‌گذاران به درآمدهای قوی شرکت‌ها متمرکز شده بودند، برای سومین روز متوالی صعود کردند.

صعود بورس‌های آسیایی برای سومین روز متوالی ادامه یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اخراج غیرمنتظره جیمز کومی، رئیس اف بی آی بر معاملات پرریسک در بازار آسیایی تاثیر گذاشت، اما سرمایه‌گذاران از درآمدهای قوی شرکت‌ها دلگرم شدند.

    بازارهای سهام اروپایی همتایان آسیایی خود را دنبال کردند و شاخص‌های بزرگ در سطح ثابتی گشوده شدند.

    به گفته تای هوئی، استراتژیست ارشد بازار آسیا در شرکت مدیریت دارایی "جی پی مورگان"، بازارها بسیاری از تغییرات سیاست دولت ترامپ را نادیده گرفته و به بهبود عملکرد شرکت‌ها متمرکز شده اند که از خوش بینی سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

    شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا – اقیانوسیه بجز ژاپن روز چهارشنبه 0.3 درصد رشد کرد. این شاخص که هفته گذشته به بالاترین رکورد در دو سال گذشته صعود کرده بود، روز سه شنبه رشد ملایمی داشت.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.2 درصد رشد کرد و به 19875.34 واحد رسید. شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ 0.8 درصد رشد کرد و در 25088.27 واحد قرار گرفت. شانگهای کامپوزیت با 0.3 درصد افزایش، در 3088.63 واحد ایستاد. شاخص کسپی کره جنوبی با یک درصد کاهش، به 2269.34 واحد عقب نشینی کرد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.7 درصد رشد کرد و به 5883 واحد رسید.

    بازار سهام کره جنوبی پس از پیروزی "مون جائه این" در انتخابات ریاست جمهوری که سرمایه گذاران را به سودگیری تشویق کرد، بزرگترین کاهش را در میان سایر بازارها داشت در حالیکه ضرر بانک‌های بزرگ استرالیا بر کل بازار تاثیر گذاشت. بازارهای سهام چین به سطح بالاتری صعود کرده و خبر اُفت تورم قیمت تولیدکننده در آوریل را نادیده گرفتند.

    در بازارهای ارز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، ثابت بود و در 99.435 واحد ایستاد در حالیکه روز گذشته به 99.688 واحد صعود کرده بود که بالاترین سطح در سه هفته گذشته بود.

    افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا کمک کرد نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن روز سه‌شنبه به 114.32 ین صعود کند که بالاترین حد در دو ماه گذشته بود اما پس از اینکه ترامپ رئیس اف بی آی را اخراج کرد، این ارز بخشی از رشدش را واگذار کرد و آخرین بار 113.76 ین معامله شد.

    یورو از 1.0876 دلار به 1.0897 دلار افزایش یافت.

    اما بعضی از تحلیلگران بازار به این نکته اشاره کرده‌اند که با کاهش شاخص‌های نوسان بازار سهام به رکورد پایین تاریخی، احتمال حرکات بزرگ در بازارهای مالی افزایش یافته است.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران عموما انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در نشست ماه آینده خود افزایش دهد و احتمال چنین اقدامی را 90 درصد برآورد می کنند.

    در بازارهای کالا، بهای معاملات نفت برنت پس از انتشار خبر کاهش فروش نفت عربستان به منطقه آسیا، بیش از 0.5 درصد افزایش یافت و به 49.03 دلار در هر بشکه رسید.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری اندکی افزایش یافت و به 1221.90 دلار رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو