عصر خودرو

مشاور دومای روسیه:

جای خالی ایران در بازار بزرگ روسیه

عصر بازار- مشاور دومای روسیه با بیان اینکه جای ایران در بازار بزرگ روسیه خالی است گفت: ما منتظر بازگشت تجار ایرانی به بازار روسیه هستیم.

جای خالی ایران در بازار بزرگ روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شبستان، صفراف، مشاور دومای روسیه در نشست تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازاریابان استان تهران با رییس شورای روابط ایران و روسیه گفت: به نظر بنده برگزاری چنین کنفرانس های بیزینسی بسیار مفید و سودمند است چون که ما در چنین همایش هایی از مشکلات، امکانات و پتانسیل یکدیگر و از همه مهمتر از راهبردهایی که اکنون وجود دارد، آشنا شده و استفاده می کنیم.برای تجار و اهل فعالان اقتصادی در حال حاضر وضعیت بازار روسیه و امکانات آن نکته بسیار مهمی است.

    صفراف تصریح کرد: روابط سیاسی بین ایران و روسیه روابط بسیار خوبی است و این روابطی است که از منافع مشترک ما نشات می گیرد ولی در رابطه با همکاری های اقتصادی بین دو کشور ما باید اقدامات زیادی انجام دهیم.

    مشاور دومای روسیه تصریح کرد: دولت روسیه انگیزه بسیار مشخص و مهمی را در رابطه با حضور تولیدکنندگان، واردکنندگان و اهل فعالان اقتصادی ایران در بازار روسیه دارد و نیازمند همکاری های زیادی است.

    وی افزود: تنها واردات روسیه در سال 130 میلیارد دلار است. حضور ایران در این بازار عظیم حتی نیم درصد هم نیست که باعث تاسف ما می باشد. لذا جای ایران در بازار بزرگ روسیه خالی است ما منتظر بازگشت تجار ایرانی به بازار روسیه هستیم.

    وی با بیان اینکه روابط تجاری روسیه با کشورهای اتحادیه اروپا و غرب  فرصت خوبی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی است گفت: فعالان اقتصادی و تاجران ایرانی می توانند برای صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی به بازار روسیه ورود کنند.

    صفراف  افزود:حجم مبادلات تجاری روسیه با کشور آلمان در 4 سال پیش حدود 80 میلیارد دلار بود اما در سال گذشته این حجم به 10 میلیارد دلار کاهش یافته که نشان از کاهش حجم مبادلات ما با کشورهای اروپایی دارد.

    وی مصوبه کنگره امریکا در باره منع یا کاهش واردات محصول از کارخانه های روسیه را عاملی دیگر در کاهش سطح تبادل تجاری این کشور با جهان غرب برشمرد و گفت: اکنون روسیه در زمینه مراودات تجاری با کشورهای اتحادیه اروپا، غرب، خاورمیانه و حتی کشورهای عربی دوست با مشکلاتی مواجه است و در چنین شرایطی ایران، یگانه کشوری است که می تواند نیازهای ما را تامین کند.

    وی گفت: ایران را کشوری بزرگ و با ظرفیت های اقتصادی فراوان توصیف کرد و جمهوری اسلامی را یک ابرقدرت برشمرد که نه تنها در منطقه و جهان اسلام بلکه در عرصه های اقتصاد جهانی و جامعه جهانی هم اثرگذار است.

    مشاور دومای روسیه در عین حال از سطح پایین مراودات تجاری ایران و روسیه انتقاد کرد و گفت: در حالیکه کشور روسیه سالیانه 60 میلیارد دلار مواد غذایی و محصولات کشاورزی وارد می کند اما سهم ایران در این باره بسیار کم است.

    صفراف اظهار کرد: در سال گذشته (2016) حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه 962 میلیون دلار بوده که از این رقم 700 میلیون دلار صادرات روسیه به ایران و مابقی این رقم نیز صادرات ایران به روسیه بوده است که نشانه نامتوازن بودن تراز تجاری 2 کشور است.

    برچسب ها