عصر خودرو

شرکت های آلمانی با تحریم روسیه مخالفت کردند

عصر بازار- یک موسسه آلمانی با اشاره به نظرسنجی انجام شده توسط اتاق تجارت خارجی روسیه و آلمان خاطر نشان ساخته است که بر اساس نظرسنجی مذکور، ۹۱ درصد از شرکت های آلمانی فعال در روسیه خواهان لغو تحریم ها علیه روسیه هستند.

شرکت های آلمانی با تحریم روسیه مخالفت کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، موسسه دی دبلیو ان آلمان در مجله خود اعلام کرد، شرکت های آلمانی که دارای دفاتر تجاری در روسیه هستند، بیشتر نگران مشکلات اقتصادی هستند تا مسائل سیاسی. بسیاری از این شرکت ها خواهان لغو تحریم های ضد روسی هستند، زیرا این تحریم ها تاثیر منفی ای بر روابط تجاری بین دو کشور گذاشته است.

    این موسسه با اشاره به نظرسنجی انجام شده توسط اتاق تجارت خارجی روسیه و آلمان خاطر نشان ساخته است که بر اساس نظرسنجی مذکور، 91 درصد از شرکت های آلمانی فعال در روسیه خواهان لغو تحریم ها علیه روسیه هستند.

    بر اساس نوشته این مجله، حجم مبادلات تجاری بین آلمان و روسیه در ماه های ژانویه و فوریه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 43 درصد رشد نشان می دهد.

    در عین حال، هنوز موانع اقتصادی جدی ای وجود دارد که مانع از همکاری های مفید بین دو کشور می شود.

    60 درصد از این رکت ها معتقدند که تورم و نوسانات نرخ ارز از مختل کننده ترین عوامل تاثیرگذار در همکاری های اقتصادی بین دو کشور هستند. بیش از یک سوم از این شرکت ها نیز معتقدند که تحریم های ضد روسی دارای تاثیر منفی جدی ای بر همکاری های تجاری دو جانبه بی آلمان و روسیه دارد.

    بر اساس این نظرسنجی، 49 درصد از پاسخ دهندگان خواستار لغو فوری تحریم های اقتصادی شده اند، در حالی که 42 درصد خواستار کاهش تدریجی تحریم های روسیه هستند. تنها 8 درصد از شرکت ها خواستار پابرجا ماندن تحریم ها هستند، در حالی که یک درصد خواستار تمدید این تحریم ها شده اند.

    از سال 2014 به این سو، روابط بین روسیه و غرب به دلیل اختلاف بر سر بحران اوکران رو به وخامت گذاشته است. بروکسل، واشنگتن و متحدان آنها به بهانه مداخله مسکو در جنگ اوکراین چند دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده اند، اما روسیه این اتهامات را رد می کند. روسیه نیز در واکنش به این اقدامات، یک تحریم مواد غایی بر تعدادی از محصولات کشورهای اروپایی اعمال نموده است.

    برچسب ها