عصر خودرو

آغاز صادرات سیمان از بورس در گام آخر

عصر بازار: دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیمان از احتمال صادرات سیمان از طریق بورس کالا خبر داد و گفت: قرار شده تا قبل از ورود سیمان به این بخش، کمیته‌ای چهار نفره برای صادرات سیمان تصمیم بگیرد.

آغاز صادرات سیمان از بورس در گام آخر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه در حال حاضر حجم انبار کلینکر در کشور زیاد شده است، اظهار کرد: به همین دلیل کارخانجات با توجه به مشکلات تولید و کمبود نقدینگی اقدام به صادرات و فروش این ماده می‌کنند.

    وی افزود: در این شرایط عراق هم از فرصت استفاده کرده تعرفه‌های ورود سیمان به این کشور را افزایش داده است و همین موضوع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عراقی را به سمت خرید کلینکر سوق داده است.

    دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیمان با بیان اینکه برای کنترل خروج کلینکر و سیمان از کشور مذاکراتی را با سازمان توسعه تجارت آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: بر اساس این مذاکرات در تلاشیم تا با جلب موافقت سازمان توسعه تجارت صادرات و سیمان و کلینکر را به صورت تنظیم شده انجام دهیم و بتوانیم در این حوزه سیاست خود را به عراق دیکته کنیم.

    شیخان با اشاره به تامین بیش از 90 درصد از نیاز عراق به سیمان توسط ایران، گفت: کیفیت سیمان ایران خوب است و از لحاظ قیمت نیز مزیت رقابتی داریم و به همین دلیل است که تولیدکنندگان عراقی به دولت خود برای افزایش تعرفه واردات سیمان نهایی فشار می‌آورند و علاقه‌مندند که کلینکر از ایران خریداری و در کشور خود تولید سیمان کنند.

    وی با بیان اینکه چندین جلسه با سازمان توسعه تجارت برای صادرات سیمان از طریق بورس کالا داشته‌ایم، ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده قرار شده است که تا زمان ورود سیمان به بورس صادرات کالا، کمیته‌ای متشکل از چهار نفر برای صادرات این محصول انجام شود.

    شیخان افزود: این کمیته شامل نماینده انجمن صنفی مربوطه در حوزه سیمان، نماینده گمرک و دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

    دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیمان با بیان اینکه بورس کالای صادراتی مشکلی با ورود سیمان به این بخش ندارد، گفت: مشکل ما این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نامه‌ای به گمرکات کشور ابلاغ کند که از این پس سیمان تنها از طریق معاملات بورس کالای صادراتی از کشور خارج شود.

    به گفته وی، وزارتخانه در حال انجام کار کارشناسی روی این قضیه است و قرار شده که رییس سازمان توسعه تجارت در این باره اطلا‌ع‌رسانی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها