عصر خودرو

همکاری ۳ ساله پژوهشگاه نفت با شرکت نفت فلات قاره

عصر بازار- تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره با هدف مطالعات در حوزه‌های پایین‌دستی و بالادستی نفت به مدت سه سال به امضا رسید.

همکاری ۳ ساله پژوهشگاه نفت با شرکت نفت فلات قاره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره با حضور دکتر کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و رئیس شرکت نفت فلات قاره به امضای طرفین رسید.

    دکتر کاتوزیان رئیس پژوهشگاه نفت در این باره گفت: این تفاهم‌نامه به مدت سه سال و به مبلغ 20 میلیارد تومان به امضای طرفین رسیده است و در این تفاهم‌نامه همکاری‌هایی در حوزه بالادستی و پایین‌دستی و همچنین محیط زیست صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه چاه‌های نفتی زیادی در کشور وجود دارد که با مشکلات متعددی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه کارگروه مشترکی ایجاد می‌شود تا پروژه‌های مشترکی برای ارائه راهکارهای علمی به منظور کاهش مشکلات چاه‌های نفت اجرایی شود.

    کاتوزیان با اشاره به زمینه‌های همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌هایی در زمینه لرزه‌نگاری چاه‌های نفت، روش‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی، مطالعات ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی و در حوزه پایین‌دستی نیز در زمینه محیط زیست فعالیت‌های نفتی صورت خواهد گرفت.

    رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، مدیریت کربن و خوردگی و بهره‌برداری از میادین نفتی را از دیگر زمینه‌های همکاری با این شرکت نام برد.

    وی درخصوص مطالعات انجام شده در زمینه لرزه‌نگاری میادین نفتی، خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه در این زمینه مطالعاتی ندارد، ولی اطلاعات دریافت شده در این حوزه را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌دهد، ضمن اینکه شبیه‌سازی دوبعدی، سه بعدی و چهار بعدی را انجام می‌دهد.

    به گفته رئیس پژوهشگاه صنعت نفت همکاری میان این پژوهشگاه با شرکت نفت فلات قاره در حوزه میادین نفتی زمینی و دریایی خواهد بود.

    برچسب ها