عصر خودرو

توسط فدرال رزرو؛

نرخ بهره بانکی آمریکا ماه آینده افزایش می یابد

عصر بازار- یکی از سیاستگذاران ارشد فدرال رزرو آمریکا گفت: تقریبا به اهداف اقتصادی از پیش تعیین شده خود رسیده ایم و دیگر تعلل در روند افزایش نرخ بهره بانکی جایز نیست.

نرخ بهره بانکی آمریکا ماه آینده افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، «لورت مستر» یکی از سیاستگذاران اصلی بانک فدرال رزرو آمریکا گفت: در حال حاضر فدرال رزرو به اهداف خود از قبیل نرخ بیکاری از پیش تعیین شده و نیز نرخ تورم مورد نظر در حال نزدیک شدن است و علیرغم یکسری آمار اقتصادی ضعیف که اخیرا منتشر شده، افزایش نرخ بهره بانکی باید ادامه پیدا کند. 

    در همین حال «مستر» گفت: در حالیکه ریسک های فعلی در حوزه اقتصاد تقریبا به یک توازن رسیده، دیگر جایز نیست که بانک مرکزی سیاست خود مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی را به تعویق بیاندازد.

    وی تصریح کرد، حداکثر نرخ اشتغال را بدست آورده ایم؛ ضمن اینکه تورم آمریکا در حال نزدیک شدن به هدف از پیش تعیین شده 2 درصد است.

    این مقام ارشد بانک فدرال رزرو آمریکا خاطر نشان کرد، اگر چه در دنیایی زندگی می کنیم که از بسامد بالایی برخوردار است؛ اما نمی توانیم به اقدامات زود گذر بصورت احساسی واکنش نشان دهیم. 

    کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که احتمالا فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را در ماه آینده میلادی افزایش دهد؛ این در حالی است که برای مدتی پرونده افزایش نرخ بهره بانکی در دستور کار این نهاد آمریکایی قرار نداشت اما هم اکنون بار دیگر زمزمه های افزایش نرخ بهره به میان آمده است.

    برچسب ها