عصر خودرو

رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد

کندی اقتصادهای نوظهور، تهدیدی جدید برای اروپا

عصر بازار: «ماریو دراگی»، رییس بانک مرکزی اروپا (ECB)، کندی رشد اقتصادهای نوظهور را تهدیدی جدید برای اقتصاد اروپا قلمداد کرد.

کندی اقتصادهای نوظهور، تهدیدی جدید برای اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، «ماریو دراگی»، رییس بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرد: کاهش رشد در بازارهای نوظهور و افت قیمت مواد خام نظیر نفت، چالش‌های جدیدی را برای اقتصاد حوزه یورو ایجاد کرده که ممکن است برای رفع این چالش‌ها نیاز به تنظیم سیاست‌های انبساطی موسوم به «تسهیل کمّی» باشد.

    به‌گزارش بلومبرگ، دراگی روز گذشته طی سخنانی که در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول (IMF) در شهر لیما ایراد کرد، گفت: توسعه‌هایی که در اقتصادهای نوظهور دچار کندی شده، خطرات جدیدی را برای چشم‌انداز رشد اقتصادی حوزه یورو ایجاد کرده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود تورم در حوزه یورو به دلیل تاثیر اساسی قیمت انرژی، تا پایان سال افزایش یابد و شاهد برگشت‌ رشد اقتصادی به حوزه یورو باشیم.

    از آنجا که رکود توام با تغییر ساختار اقتصاد چین به سمت اقتصادی مصرف‌گرا، میزان بازده اقتصادی جهان را کاهش داده، 19 کشور عضو حوزه پولی یورو در احیای جدی اقتصاد شکننده و کند خود دچار مشکل شده‌اند. از ماه مارس نیز، ECB تحت برنامه انبساط پولی خود با عنوان «تسهیل کمّی»، ماهانه مبلغ 60 میلیارد یورو معادل 68 میلیارد دلار نقدینگی از طریق خرید اوراق قرضه دولتی، به اقتصادهای حوزه یورو تزریق کرده است.

    دراگی افزود: با پدیدار شدن خطراتی که در پی اتفاقات اخیر در جهان و بازارهای مالی و نفت رخ داده، ما به دقت تمامی تورم‌های پیش‌رو را تحت نظر داریم. سیاست‌گذاران آماده هستند تا از تمامی ابزار در دسترس، برای مقابله با این خطرات استفاده کنند و درصورت لزوم نیز ابعاد و طول مدت اجرای برنامه خرید دارایی‌ها را نیز افزایش خواهیم داد.

    دراگی همچنین هشدار داد: کشورها باید نسبت به تاثیر هزینه‌های بالای استقراض هشیار باشند. نرخ بهره در برخی بازارها به دلیل بی‌ثباتی‌های ناشی از تصمیمات بانک‌های مرکزی انگلیس و فدرال‌رزرو مبنی بر بالابردن نرخ‌های بهره بانکی، افزایش یافته است. وی افزود: برای افزایش ظرفیت و انعطاف اقتصادهای حوزه یورو در برابر شوک‌های جهانی، نیازمند اصلاحات اقتصادی هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها