عصر خودرو

قرارداد ۱۰ جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امضا شد

عصر بازار- قرارداد و تفاهم نامه ۱۰ جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز (سه شنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل شرکت ساپکو امضا شد.

قرارداد ۱۰ جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این مراسم «کامران سپهری» معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو گفت: حفظ جایگاه ایران خودرو، امکان کسب سهم بازار با توجه به افزایش تنوع محصول رقیبان خارجی، ارتقای سازندگان داخلی، وابسته نبودن به پلتفرم شرکت های خارجی و کاهش ریسک های مرتبط، دلایل نیاز به پلتفرم های جدید در شرکت ایران خودرو است.

    به گفته وی، محدودیت های پلتفرم های قدیمی، کاهش زمان و هزینه و سرمایه گذاری های لازم برای توسعه تنوع محصول، امکان توسعه محصولات متنوع جدید متناسب با نیازهای مشتری در زمان کمتر و به روزآوری دانش فنی طراحی پلتفرم و ارتقای فناوری قطعات و فناوری ها، دلایل فنی نیاز به پلتفرم های جدید است.

    سپهری ادامه داد: این پروژه با تشکیل کنسرسیومی متشکل از پنج طرف ایرانی و پنج طرف خارجی به انجام می رسد.

    وی دلایل تشکیل این کنسرسیوم را تعمیق روابط تجاری بین المللی در صنعت خودرو با فرصت پیش آمده پس از اجرایی شدن برجام، ایجاد بستر مناسب برای کار منسجم و مجموعه ای از فعالیت های مرتبط با حداکثر بهره وری از منابع موجود، مشارکت دادن قطعه سازان داخلی و ارتقای آنها در طراحی و فناوری ساخت و افزایش اشتغال با کاهش واردات خودرو در کشور برشمرد.

    معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو یادآوری کرد: معرفی خانواده موتور جدید ایران خودرو با همکاری شرکت آلمانی ماهله -Mahle- و قابلیت طراحی مدل هیبریدی و برقی از جمله استراتژی های پلتفرم جدید است.

    برچسب ها