عصر خودرو

افزایش ملایم طلای جهانی ادامه یافت

عصر بازار- طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی اندکی افزایش یافت اما به دلیل کاهش تقاضا برای خرید این فلز به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن پس از انتخابات فرانسه، نزدیک به پایین‌ترین قیمت هفت هفته گذشته ماند.

افزایش ملایم طلای جهانی ادامه یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1228.20 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1224.86 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در هفته هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.1 درصد افزایش یافت و در 1228.20 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 20 سنت افزایش در 1227.10 دلار بسته شده بود.

    به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ‌کنگ، در مجموع ریسک‌پذیری بازار به سطح عادی برگشته و در نتیجه تقاضا برای طلا کاهش پیدا کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه فرانسه امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو که گزینه محبوب بازار بود، پیروز شد. در پی این نتیجه، بازارهای سهام اروپا و یورو به رکورد بالایی صعود کردند. در آمریکا، شاخص نوسان وال استریت که نوسان معاملات سهام را نشان می‌دهد و اغلب معیاری برای سنجش هراس سرمایه‌گذار است، روز دوشنبه در 9.77 واحد بسته شد که پایین‌ترین سطح از دسامبر سال 1993 بود.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، کاهش شاخص نوسان به تقاضا برای طلا که یک دارایی مطمئن شناخته می‌شود، لطمه می‌زند و اگر این شاخص پایین بماند طلا با کاهش قیمت بیشتری روبه‌رو خواهد بود.

    در این بین رشد قوی‌تر از حد انتظار بازار کار آمریکا در آوریل و کاهش نرخ بیکاری در این کشور، دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضا برای طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    ذخائر طلای صندوق "اس پی دی آر گولدتراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.14 درصد کاهش یافت و به 851.89 تن رسید. ذخائر این صندوق بیش از هشت تن در دو هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 16.25 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش 913.75 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در 807 دلار ایستاد.

    برچسب ها