عصر خودرو

لغو تحریم‌ها مسیر را برای مشارکت در پروژه‌های نفتی ایران هموار کرد

عصر بازار- شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه با امیدواری به برطرف شدن مشکلات فنی پسابرجام اعلام کرد که منتظر دریافت جزئیات الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران است .

لغو تحریم‌ها مسیر را برای مشارکت در پروژه‌های نفتی ایران هموار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، الکساندر کراما (Alexander V. Kramar)، معاون رئیس بخش توسعه پروژه های نفت و گاز شرکت «زاروبژنفت» روسیه گفت: پیش از لغو تحریم‌ها شرایط فقط برای مطالعه میدان های نفتی ایران فراهم بود، اما اکنون با توجه به لغو این تحریم ها فرصت برای مطالعه و همچنین ورود به پروژه های نفت و گاز ایران مهیاست؛ از این رو شرکت های ایرانی باید در شناخت و استفاده از این فرصت ها سرعت عمل داشته باشند.

    وی افزود: روسیه برای کسب منفعت اینجا نیامده است، بلکه خواستار ازسرگیری همکاری دو جانبه و افزایش ارتباطات راهبردی و تجاری با ایران است، اما اکنون همه ما منتظر جزئیات الگوی جدید قردادهای نفتی ایران هستیم تا بتوانیم وارد سرمایه گذاری در میدان های نفتی ایران شویم.

    رستم کاژارو (Rustam N. kazharov)، رئیس بخش ارتباطات این شرکت دولتی نیز گفت: ایران توانست از شرایط تحریم ها استفاده بهینه کند به طوری که این کشور توانست اتکای اقتصاد و به ویژه صنعت نفت خود را به کشورهای دیگر کاهش دهد و اینک با لغو تحریم‌ها و پیوندهای بین المللی، این کشور می تواند توسعه بسیار خیره کننده ای داشته باشد.

    نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و امروز  (١٩ اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد؛ ساعت بازدید هر روزه از 10 صبح تا ١٨ بعدازظهر خواهد بود.

    برچسب ها