عصر خودرو

با امضای یک تفاهمنامه کلید خورد؛

حضور فعال شرکت‌های داخلی در میادین نفتی

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع با امضای تفاهمنامه ای، زمینه برای حضور فعال شرکتهای داخلی در مطالعات توسعه میادین نفتی را فراهم کردند.

حضور فعال شرکت‌های داخلی در میادین نفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تفاهم نامه ای میان شرکت ملی نفت ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور مطالعه توسعه میادین سوسنگرد، چشمه خوش و پایدار غرب به امضا رسید.

    غلامرضا منوچهری، معاون فنی و مهندسی شرکت ملی نفت در مراسم امضای این تفاهم نامه با اعلام اینکه از 80 میلیارد دلاری که به عنوان جذب سرمایه خارجی در سال های آینده از سوی وزیر نفت پیش بینی شده است 50 میلیارد دلار آن متعلق به سازندگان و پیمانکاران داخلی است، گفت: دو نقطه ضعف در صنعت نفت ایران وجود دارد که باید هر چه سریع تر برطرف شود نخست به روز آوری فناوری های موجود و دیگری جذب هر چه بیشتر سرمایه است. این در حالی است که توانمندی شرکت صنایع نوسازی ایران به لحاظ فنی و مالی موجب شد تا این شرکت را به عنوان مطالعه کننده این میادین انتخاب کنیم.

    او ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده ایران دارای ذخیره  155 میلیارد بشکه ای نفت است که 750 میلیارد بشکه آن نفت در جا محسوب می شود. این در حالی است که اگر ضریب بازیافت مخازن ما افزایش یابد میزان برداشت ما از مخازن نیز رشد می کند.

    در ادامه این مراسم منصور معظمی، مدیرعامل شرکت صنایع نوسازی ایران گفت: اگر یک سال و نیم پیش که قراردادهای جدید  نفتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید به مرحله اجرا نیز می رسید شاهد ایجاد حجم قابل توجهی از فرصت های شغلی بودیم.

    به گفته این مقام مسئول این شرکت در زمینه مطالعاتی میادین یاد شده تقریبا شریک خارجی خود را پیدا کردیم و به زودی آن را معرفی می کنیم. باید توجه داشت که اشتغالزایی از رهگذر سرمایه گذاری به وجود می آید بنابراین می توان گفت ما تجلی اقتصاد مقاومتی را در اجرای طرح هایمان می دانیم.

    برچسب ها