عصر خودرو

ثابت ماندن تولید نفت اوپک در ماه آوریل

عصر بازار- ثابت ماندن تولید نفت اوپک در ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)، آمادگی برونئی برای پیوستن به توافق اوپک، کاهش اندک صادرات نفت عراق در ماه آوریل و راه اندازی دومین تاسیسات شناور گاز طبیعی مایع مالزی مهمترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

ثابت ماندن تولید نفت اوپک در ماه آوریل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آمار موسسه تحقیقاتی پلتس نشان می دهد که مجموع تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)، مانند ماه پیش از آن در حد 31 میلیون و 850 هزار بشکه در روز ثابت ماند.
    میزان تولید نفت عربستان در این مقطع نه میلیون و 970 هزار بشکه در روز بود که مقدار تولید توافق شده برای این کشور 10 میلیون و 100  هزار بشکه و تولید نفت ایران نیز در ماه آوریل سه میلیون و 770 هزار بشکه در روز و کمتر از میزان تعیین شده یعنی سه میلیون و 800 هزار بشکه بود.

    وزیر انرژی عربستان: برونئی آماده پیوستن به توافق اوپک است
    ‎به گزارش رویترز، «خالد الفالح» ویزر انرژی عربستان گفت: همه کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به منظور تثبیت بازار جهانی نفت، از تمدید توافق کاهش تولید حمایت می کنند.
    برونئی نیز برای پیوستن به توافق کاهش تولید نفت اوپک اعلام آمادگی کرده است.

    صادرات نفت عراق در ماه آوریل اندکی کاهش یافت
    ‎به گزارش رویترز، به گفته سخنگوی وزارت نفت عراق، صادرات نفت این کشور در ماه آوریل ( 12فروردین تا 10 اردیبهشت) به سه میلیون و 252 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن، 7 هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد.
    ‎دراین بازه زمانی صادرات روزانه نفت عراق عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از میدان های جنوبی بصره سه میلیون و 230 هزار بشکه و از میدان های نفتی کرکوک 22 هزار بشکه بود.
    طبق گزارش ها، عراق چهار میلیارد و 600 میلیون دلار از فروش نفت درآمد حاصل کرد و هر بشکه نفت را 47 دلار و 27 سنت فروخت.

    ‎دومین تاسیسات شناور گاز طبیعی مایع مالزی راه اندازی می شود
    ‎به گزارش 20میلادی راه اندازی خواهد شد. ‎ این شرکت نخستین محموله ال ان جی خود را از تاسیسات شناور «پی اف ال ان جی١» در ماه گذشته بارگیری و صادر کرد.
    پتروناس نخستین شرکتی است که گاز طبیعی مایع را از تأسیسات شناور، تولید کرد.
    ‎«پی اف ال ان جی2» که در دست ساخت است دارای ظرفیت پردازش یک میلیون و 500 هزار تن ال ان جی در سال است.

    کانادا 66 درصد از برق خود را از طریق انرژی های سبز تامین کرد
    به گزارش روزنامه ایندپندنت انگلیس، کانادا دومین تولیدکننده بزرگ انرژی برق آبی (تولید برق از آب) در جهان گزارش کرد که 66 درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کرده است.
    به گزارش هیات ملی انرژی این کشور، کانادا در سال 201 5میلادی نیز حدود 60 درصد از برق خود را از طریق انرژی بادی و بقیه را از انرژی خورشید و بیومس (زیست توده) تولید کرد.

     

    برچسب ها