عصر خودرو

حمایت پتروناس مالزی از تمدید کاهش تولید نفت

عصر بازار- پتروناس که شرکت نفت دولتی مالزی است، از هر گونه تمدید توافق کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حمایت خواهد کرد.

حمایت پتروناس مالزی از تمدید کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پس از توافقی که میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش عرضه نفت منعقد شد، پتروناس در راستای تعهد مالزی برای کاهش عرضه، سال گذشته اعلام کرد که تولید نفت خود را به میزان 20 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

    وان ذولکیفلی وان عارفین، مدیرعامل پتروناس در حاشیه کنفرانس "نفت و گاز آسیا" در کوالالامپور به خبرنگاران گفت: اگر توافق کاهش تولید تمدید شود، مطمئنا ما متعهد خواهیم بود همین کاهش تولید را اعمال کنیم.

    نفت برنت از قیمتی که اواسط سال 2014 داشت، به دلیل عرضه گسترده در بازار، بیش از نیمی قیمت کاهش نشان می‌دهد. نفت برنت روز دوشنبه بدنبال اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، یک درصد افزایش یافت و حدود 49 دلار در هر بشکه معامله شد.

    پتروناس که در حدود یک سوم از درآمد نفت و گاز مالزی مشارکت دارد، اوایل سال میلادی جاری هشدار داده بود دورنمای قیمت‌های نفت مبهم مانده و این شرکت دورنمای محتاطانه ای برای سال 2017 حفظ کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، پتروناس مانند سایر غول‌های نفتی از قیمت‌های پایین‌تر نفت آسیب دیده است اما با کاهش هزینه‌های عملیاتی، تعدیل شمار کارکنان و مسکوت کردن پروژه‌ها، سود بالاتری برای سال 2016 گزارش کرد.

    برچسب ها