عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

توافق کاهش تولید نفت بعد از ۲۰۱۷ هم تمدید خواهد شد

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان گفت، وی اطمینان دارد که توافق تولید کنندگان نفت برای کاهش تولید و مهار مازاد عرضه در بازار در نیمه دوم امسال و احتمالا پس از آن نیز تمدید خواهد شد.

توافق کاهش تولید نفت بعد از ۲۰۱۷ هم تمدید خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، وزیر انرژی عربستان گفت، وی اطمینان دارد که توافق تولید کنندگان نفت برای کاهش تولید و مهار مازاد عرضه در بازار در نیمه دوم امسال و احتمالا پس از آن نیز تمدید خواهد شد.

    خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در کنفرانس نفت و گاز آسیا در کولالامپور گفت، در حالی که رشد تولید نفت شیل آمریکا و تعطیلی پالایشگاه ها برای تعمیر و نگه داری موجب کندی تاثیر کاهش تولید اوپک بر شرکای این سازمان شده، تولید کنندگان مصمم اند تا به هدف خود مبنی بر کاهش میزان ذخایر جهانی نفت دست یابند. وی افزود، من اطمینان دارم که بازار جهانی نفت به زودی به توازن مجدد خواهد رسید و به «وضعیت سالم» باز خواهد گشت.

    افزایش تولید نفت آمریکا این نگرانی را تقویت کرده که اوپک و سایر تولید کنندگان متحدش نمی توانند مازاد عرضه موجود در بازار را مهار کند و قیمت ها را تقویت نمایند. همه رشد قیمت به دست آمده از زمان توافق کاهش تولید هم اکنون خنثی شده است. با توجه به در پیش بودن نشست اوپک در اواخر ماه جاری میلادی، چند کشور تولید کننده نفت گفته اند که از تمدید توافق 6 ماهه کاهش تولید حمایت می کنند. این اولین باری است که وزیر انرژی عربستان از احتمال تمدید توافق حتی بعد از سال 2017 سخن می گوید.

    الفالح افزود: «بر اساس مشوت هایی که من با اعضای مشارکت کننده در توافق داشته ام، اطمینان حاصل کرده ام که توافق در نیمه دوم سال و احتمالا پس از آن هم تمدید خواهد شد... این ائتلاف تولید کنندگان مصمم است که هر کاری لازم است برای دست یابی به هدف خود یعنی رساندن سطح ذخایر نفت به متوسط 5 سال اخیر انجام دهد.»

    برچسب ها