عصر خودرو

دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار؛

از نظام‌نامه جامع بانکداری قرض الحسنه و برنامه عملیاتی قرارگاه حمایتهای اجتماعی رونمایی کرد

عصر بازار- اولین همایش سراسری مدیران بانک انصار درسال ۱۳۹۶ از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت با حضور دکترابراهیمی مدیرعامل، آقای فروتن قائم‌مقام، معاونین، مدیران کل وجانشینان آن‌ها، رییس دفترامورفقهی، مدیران شعب استان‌ها و روسای ادارات این بانک برگزار شد.

از نظام‌نامه جامع بانکداری قرض الحسنه و برنامه عملیاتی قرارگاه حمایتهای اجتماعی رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اداره کل روابط عمومی وتبلیغات، دکترآیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در این همایش از «نظام نامه جامع بانکداری قرض‌الحسنه» و «برنامه های عملیاتی قرارگاه حمایت های اجتماعی» این بانک رونمایی کرد.

    بنا به این گزارش دکتر ابراهیمی پیش ازمراسم رونمایی در سخنانی «نظام نامه جامع بانکداری قرض الحسنه بانک انصار» را حاوی اقدامات راهبردی این بانک در مسیر ترویج سنت نیکوی قرض الحسنه و افزایش پرداخت نظام مند تسهیلات آن به آحاد مردم دانست وگفت: این نظام نامه به منظور توسعه عدالت،حمایت از محرومان ، مشارکت در امور عام المنفعه و در راستای گسترش فعالیت های بانک نسبت به وظایف ذاتی خود تدوین شده است.

    مدیرعامل بانک انصار با اشاره به اهمیت وجایگاه مسئولیت های اجتماعی در حوزه بانکداری اظهار داشت: بانک انصار به عنوان بانکی پیشرو در خدمت به جامعه و ارزش های آن، الگوی مناسبی در زمینه مسئولیت های اجتماعی است  و تأسیس« قرارگاه حمایت های اجتماعی» با یاری خداوند متعال فعالیت های اجتماعی این بانک را گسترش و عمق خواهد بخشید.دکتر ابراهیمی افزود: این قرارگاه با حضور جمعی از مدیران باتجربه بانک راه اندازی شده و بنا دارد به موضوعات ومحورهای مربوط به حوزه مسئولیت های اجتماعی بپردازد و با سیاستگذاری و اتخاذ تدابیر لازم وهمراستا با اقتضائات اقتصادمقاومتی، بانکداری بدون ربا و بانکداری مقاوم، خدمات اجتماعی بانک انصار را توسعه بخشد.

    وی در ادامه به تشریح شرایط اقتصادی و نقش شبکه بانکداری و اقدامات بانک انصار در وضعیت کنونی پرداخت و تصریح کرد: بانک انصار برپایه ارزش‎های انقلابی و مسئولیت های اجتماعی خود ضمن رعایت کامل قوانین ومقررات بانک مرکزی ؛ کسب رتبه اول شفافیت اطلاعات بانک‌های بورسی کشور وکسب رتبه های بالا بین بانک های کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه قرض الحسنه و اقتصادمقاومتی نیز جایگاه برتر را به دست آورده است.
    دکتر ابراهیمی افزود: بانک ها برای نقش آفرینی در اقتصادمقاومتی باید به نظام کارمزدی و خدمات ارزش‌آفرین روی آورند و تلاش کنند ضمن رونق اقتصادی و تقویت بخش‌های واقعی اقتصاد و فعالیت های تولیدی و اشتغال‌زا، خود را از گرداب افزایش سود به سپرده ها نجات دهند و با همکاری با یکدیگر به حل معضلات عدیده اقتصاد کشور کمک کنند.

    مدیرعامل بانک انصار در ادامه یادآور شد: بانکها با توجه به توانمندیهای خود وامکان نقش آفرینی در جهت افزایش رفاه همه بخشهای جامعه می توانند اثر گذار باشند؛ بنابراین باید با تأکید بر مدیریت جهادی ، پیروی از موازین شرعی و بانکداری بدون ربا ، راه رونق اقتصادی کشور را باز کنند. 

    دکتر ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بانک انصار به منظور رعایت نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سپرده ها و تلاش برای حل ریشه ای مسائل بانکداری اشاره واضافه کرد: ما هرجا در دفاع از ارزش ها و منافع عمومی و انجام مسئولیت های اجتماعی پایداری و استقامت نشان داده ایم، خدای متعال عنایات و رحمت خود را شامل حال ما نموده است.

    گفتنی است در سال های اخیر توجه به مسئولیت های اجتماعی از سوی سازمانها و نهاد ها افزایش یافته درحالی که بانک انصار از همان ابتدای تبدیل شدن به یک بانک خصوصی در سال 1389 نقطه عطفی در فعالیت های خود ایجاد و مسئولیت های اجتماعی را به شکلی ویژه در دستور کار قرار داده است. این اقدامات شامل ساخت مدارس در نقاط محروم، کمک به آزادی زندانیان معسر، مشارکت در فعالیت های موسسات خیریه،کمک به بیمارستان های تخصصی، حمایت از برنامه های متعدد فرهنگی، پزشکی، معنوی ، علمی، ساخت خانه های بهداشت در مناطق محروم، تهیه جهیزیه و اقلام برای خانواده های مستمند و پرداخت وام قرض الحسنه به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و افراد نیازمند است.

    در همین راستا و به منظور گسترش فعالیت های حوزه مسئولیت های اجتماعی، بانک انصار از سال گذشته اقدام به برنامه ریزی و تدوین فرآیند های مرتبط با ایجاد "قرارگاه حمایت های اجتماعی بانک انصار" نموده است.

    برچسب ها