عصر خودرو

روسیه از تمدید توافق کاهش تولید حمایت کرد

عصر بازار-وزیر انرژی روسیه از تمدید توافق کاهش تولید حمایت و اعلام کرد این اقدام به دستیابی سریع‌تر به یک بازار سالم‌تر کمک می‌کند.

روسیه از تمدید توافق کاهش تولید حمایت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در اظهاراتش مشخص نکرد از نظر وی محدودیت تولید تا چه مدتی باید تمدید شود.

    با این همه یک سخنگوی وزارت انرژی روسیه اظهار کرد یک گزینه که از سوی این کشور مورد بحث قرار گرفته است، تمدید توافق کاهش تولید فراتر از سال میلادی جاری است. اما وی خاطرنشان کرد نمی‌تواند حمایت روسیه از ادامه توافق کاهش تولید در سال 2018 را تایید کند.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در سخنانی در کنفرانس "نفت و گاز آسیا" در کوالالامپور گفته بود: وی مطمئن است که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق کاهش تولید را تا پایان سال میلادی جاری و احتمالا فراتر از آن تمدید خواهند کرد.

    اوپک که عربستان بزرگترین صادرکننده آن به شمار می‌رود و همچنین شمار دیگری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه، با هدف حمایت از بازار متعهد شده اند تولیدشان را در نیمه اول سال میلادی جاری به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    نوواک در اظهاراتی که از سوی وزارت انرژی روسیه منتشر شد، اعلام کرد: روسیه همبستگی کامل خود با تلاش‌های شرکایش که با هدف متعادل کردن بازار جهانی نفت انجام می‌گیرد را اعلام می‌کند و معتقد است تلاش‌های مشترک تاکنون بسیار موثر بوده اند.

    وی گفت: بر این باور است که رشد تقاضا برای نفت، کاهش تولید در ماه‌های آینده را موثرتر می‌کند و پایبندی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک به پیمان توافق کاهش تولید را 100درصد می‌داند.

    برچسب ها