عصر خودرو

نتیجه انتخابات امروز فرانسه سرنوشت یورو و اتحادیه اروپا را تعیین می‌کند

عصر بازار- در حال حاضر با توجه وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری فرانسه سرنوشت یورو و اتحادیه اروپا به نتیجه این انتخابات بستگی دارد.

نتیجه انتخابات امروز فرانسه سرنوشت یورو و اتحادیه اروپا را تعیین می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حال برگزاری است و با توجه به برنامه‌هایی که از سوی هر یک از دو کاندیدا ارائه شده است به نظر می‌رسد سرنوشت اتحادیه اروپا و یورو به نتیجه این انتخابات بستگی دارد.

    در صورتی که امانوئل مکرون نامزد مستقل حامی اتحادیه اروپا در این انتخابات پیروز شود بازار به این مسأله به عنوان نشانه کاهش ریسک علیه اتحادیه اروپا و یورو نگاه خواهد کرد.

    از سوی دیگر در صورتی که مارین لوپن نامزد راست‌گرای این انتخابات پیروز شود تعداد کشورهایی که اتحادیه اروپا را ترک خواهند کرد به دو کشور افزایش خواهد یافت چرا که این کاندیدا پیشتر از برنامه خود برای خارج کردن فرانسه از اتحادیه اروپا خبر داده بود.

    البته لوپن طی روزهای گذشته از موضع خود عقب‌نشینی کرده و اعلام کرده است احتمالاً خروج از اتحادیه اروپا و کنار گذاشتن یورو اولویت دولت وی نخواهد بود، بنا به نظرسنجی رویترز در صورتی که مارین لوپن پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باشد  ارزش یورو به سرعت 5 درصد کاهش خواهد یافت.

    پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه ارزش یورو با رسیدن به رقم 1.0990 دلار به بیشترین میزان طی 6 ماه گذشته رسید.

    برچسب ها