عصر خودرو

تولید ۳ میلیون تن ورق گرم در ایران برای اولین بار

عصر بازار- بهمن آبادی گفت: تولید ورق گرم را در ایران به ۳ میلیون تن افزایش یافته که این موضوع نقش مؤثری در خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی دارد.

تولید ۳ میلیون تن ورق گرم در ایران برای اولین بار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن آبادی تولید کننده ورق گرم در ایران با اشاره به اینکه در سال اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی برای اولین بار توانستیم ورق گرم را به تولید داخلی برسانیم، گفت: در حال حاضر تولید ورق گرم در ایران به 3 میلیون تن افزایش یافته و این موضوع نقش مؤثری در خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی دارد.

    این تولید کننده ورق گرم با اشاره به اینکه ورق گرم در ایران کاملاً با محیط زیست سازگاری دارد، افزود: در این صنعت از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و در بحث تأمین خوراک آن نیز به خود کفایی رسیده ایم.

    وی افزود: با ایجاد این 3 میلیون تن ورق گرم در کشور یک و نیم میلیون تن صادر و یک و نیم میلیون تن صرف تولیدات داخلی می‌شود.

    بهمن آبادی اظهار داشت: خط تولید ورق گرم در جنوب کشور راه اندازی شده و با ایجاد این خط تولید 2 هزار نیروی اشتغال مستقیم و 20 هزار نیروی غیر مستقیم مشغول به فعالیت شده اند.

    وی در ادامه افزود: با وجود مشکلاتی که در دوران تحریم برای صنایع فولادی ایجاد شده بود ما توانستیم 55 میلیون تن فولاد تولید کنیم که 40 میلیون تن از آن صرف مصارف داخل کشور و 15 میلیون تن آن صادر شده است.

    وی با اشاره به اینکه قیمت‌های فولاد در جهان توسط شرکت‌های چینی تعیین می‌شود، افزود: سیاست گذاری‌های بازار چین باعث شده تا ظرفیت‌ها افزایش یابد، اما تولید کاهش چند برابری پیدا کند.

    بهمن آبادی یادآور شد: ایران توانسته در بحث فولاد نیز به خود کفایی برسد و خود بزرگترین صادر کننده DR شده است.

    برچسب ها