عصر خودرو

صادرات نفت عراق در ماه گذشته میلادی کاهش یافت

عصر بازار- وزارت نفت عراق شنبه شب در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که میزان نفت صادراتی این کشور در ماه گذشته میلادی کاهش یافته و از سه میلیون و ۲۵۹ هزار بشکه در ماه مارس به سه میلیون و ۲۵۲ هزار بشکه در ماه آوریل رسیده است.

صادرات نفت عراق در ماه گذشته میلادی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «عاصم جهاد» سخنگوی وزرات نفت عراق تاکید کرد که آمار های اولیه از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان می دهد، مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه آوریل 97 میلیون و 813 هزار بشکه بود که میانگین روزانه آن بالغ بر 3 میلیون و 252 هزار بشکه است.
    جهاد تصریح کرد: 96 میلیون و 900 هزار بشکه از مجموع نفت صادراتی عراق از میادین مرکزی و جنوبی کشور صادر شده است درحالی که مجموع صادرات نفت کرکوک در شمال تنها 674 هزار بشکه بود.
    سخنگوی وزارت نفت عراق در ادامه آورد: درآمد حاصل از فروش نفت عراق در ماه آوریل به چهار میلیارد و 612 میلیون و 815 هزار دلار رسیده است که با احتساب میانگین هر بشکه 47 دلار و 27 سنت بوده است.
    مسئولان نفتی عراقی معتقدند که بغداد 99 درصد به توافق آذرماه سال گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید نفت پایبند بوده است.
    براساس این توافق، عراق پذیرفت که روزانه 210 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد.
    اوپک در نشست رسمی دهم آذر سال گذشته در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد، اقدامی که برای کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش سطح قیمت ها صورت گرفت.
    براساس این توافق، اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود کاست، توافقی که از ابتدای سال 2017 میلادی (دوازدهم دی 95) آغاز شد و 6 ماه ادامه دارد.
    اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه گذشته، تولیدکنندگان نفت غیراوپک را نیز با خود همراه سازد، به گونه ای که این کشورها نیز موافق کردند در مجموع 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود بکاهند.
    ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنا شده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو