عصر خودرو

عربستان؛

اوپک و غیراوپک توافق کاهش تولید را ضروری می دانند

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله اظهار نظر نماینده عربستان در هیات عامل اوپک، پیش بینی کاهش موجودی انبارهای نفت در سطح جهان در صورت تمدید توافق کاهش تولید و افزایش صدور نفت کوره عراق است.

اوپک و غیراوپک توافق کاهش تولید را ضروری می دانند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «ادیب العامه»، نماینده عربستان در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در نشست اعضای هیات مذکور در وین گفت: کشورهای اوپک و غیر اوپک درباره لزوم تمدید توافق کاهش تولید نفت و از بین رفتن مازاد عرضه جهانی اتفاق نظر دارند.
    به گفته وی، همه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موافقت خود برای تمدید این توافق را اعلام کرده اند و میزان پایبندی به توافق کاهش تولید هر ماه افزایش می‌یابد، به طوری که در ماه مارس این میزان به 98 درصد رسیده است.

    کاهش سطح موجودی انبارهای نفت جهان در صورت تمدید توافق اوپک
    «برایان گیلواری» مدیر مالی شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس به خبرگزاری رویترز انگلیس گفت: تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک برای نیمه دوم سال 2017، سطح موجودی انبارهای نفت جهان در پایان سال 2017 را به میانگین 5 سال اخیر کاهش می دهد و به تثبیت قیمت های نفت در سطح 55 دلار کمک می کند.
    گیلواری افزود: اگر چه این به معنای رشد چشمگیر سطح قیمت نفت نیست، اما به طور قطع آن را تقویت می کند به طوری که در سال 2017 در دامنه 50 تا 55 دلار نوسان می کند.

    نیجریه به دنبال تمدید معافیت از توافق کاهش تولید اوپک
    روزنامه «پرمیوم تامیز» نیجریه به نقل از «امانوئل کاچیکوو» وزیر نفت این کشور اعلام کرد: نیجریه می کوشد در صورت تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک برای نیمه دوم سال 2017 میلادی، دوباره از اجرای مفاد آن مستثنی شود.
    وی اطمینان داد: باتوجه به تمایل کشورهای اوپک و غیراوپک به تمدید، این توافق تمدید می شود.
    کاچیکوو ابراز امیدواری کرد، نیجریه از اجرای توافق مذکور معاف شود. کاچیکو افزود: باید راهی برای تثبیت قیمت های جهانی نفت پیدا کرد، در غیر این صورت همه ضرر خواهند کرد.

    افزایش صدور نفت کوره عراق با وجود توافق اوپک
    رویترز اعلام کرد، با وجود کاهش تولید نفت عراق در چارچوب توافق کاهش تولید اوپک، صادرات نفت کوره این کشور از ابتدای سال 2017 میلادی افزایش یافت. این کشور در سال گذشته میلادی به طور میانگین ماهانه 80 هزار تا 160 هزار تن نفت کوره صادر ‌کرده است، در حالی که حجم فروش نفت کوره این کشور تنها در ماه مارس سال جاری میلادی به بیش از 500 هزار تن رسید.
    عراق علت افزایش صدور نفت کوره خود را جبران درآمدهای نفتی خود در پی توافق کاهش تولید اوپک ذکر کرد.

    قیمت های نفت در آستانه کاهش
    به گزارش پایگاه خبری «مارکت واچ»آمریکا، با سقوط قیمت های جهانی نفت به پایین ترین سطح آن از زمان امضای توافق کاهش تولید، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز آمریکا پیش بینی کرد، قیمت های نفت ممکن است بیش از این کاهش یابند و بازار جهانی نفت دچار رکود شود.
    به گفته تحلیلگران این بانک، در صورت ادامه فشار به بازار نفت و رشد تولید نفت شیل آمریکا، پیش بینی آنها برای خرید و فروش نفت 50 دلاری برای سال 2017 میلادی تغییر خواهد کرد و قیمت نفت در خطر کاهش قرار می گیرند.

    رونق خرید خودروهای برقی و گسترش انرژی های تجدیدپذیر در اروپا
    به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آمارها نشان می دهد که اروپایی‌ها هم پس از آمریکا به گسترش انرژی های سبز و خودروهای برقی تمایل پیدا کرده اند و فروش این نوع خودروها در قاره سبز در سه ماه نخست 2017 میلادی 38 درصد افزایش یافته است. در سال گذشته میلادی میزان فروش خودروهای برقی در اروپا 2.9 درصد رشد داشت. بر اساس اعلام اتحادیه تولیدکنندگان خودرو در اروپا مستقر در بروکسل، ثبت نام جدید برای خرید خودروهای برقی در اتحادیه اروپا، نروژ و سوئیس در سه ماه نخست امسال از 23 هزار 703 دستگاه به 32 هزار و 627 رسیده است.

    برچسب ها