عصر خودرو

وزیر بازرگانی ترامپ؛

ایالات متحده توان تحمل کسر تجاری با شرکای خود را ندارد

عصر بازار- وزیر بازرگانی آمریکا گفت: کسری تراز تجاری این کشور با شرکای نزدیک تجاری خود روبه افزایش است و ایالات متحده دیگر توان تاب آن را ندارد.

ایالات متحده توان تحمل کسر تجاری با شرکای خود را ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «ویلبلر راس» با اشاره به افزایش بی سابقه شاخص کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن که بالاترین رقم 9 سال اخیر رسیده است، گفت: آمریکا قادر به مدیریت شکاف بزرگ کسر تجاری خود با شرکای مهم تجاری خود نیست.

    وی تصریح کرد، آمریکا دیگر قادر به تحمل اختلاف فاحش کسری تراز تجاری خود با نزدیک ترین شرکای تجاری اش نیست. 

    «ویلبر راس» در ادامه گفت: دولت ترامپ به منظور حمایت از کارگران و نیز کسب و کار آمریکایی ها از گزند روابط تجاری و نیز نابرابری با آنها، متعهد به بر قراری مجدد توازن در روابط تجاری با آنها است. 

    بر همین اساس یکی از سیاست های ترامپ، کاهش شاخص کسری تراز تجاری آمریکا با شرکای تجاری بمنظور تسریع در رشد اقتصادی این کشور است. 

    بر پایه این گزارش، شاخص کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن در ماه مارس سال 2017 میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل با 55 درصد افزایش به 7.24 میلیارد دلار رسید و شاخص کسر تجاری ایالات متحده با چین در همین بازه زمانی با 7 درصد رشد به 24.6 میلیارد دلار رسیده است؛ ضمن اینکه این رقم برای آلمان با 18.5 درصد روند نزولی و مکزیک با 22 درصد افزایش در ماه مارس به ترتیب 5.26 میلیارد و 7.03 میلیارد دلار ثبت شده است.

    برچسب ها