عصر خودرو

در سایه تنش قاهره-ریاض انجام شد؛

بارگیری اولین محموله نفتی عراق برای مصر

عصر بازار- وزارت نفت عراق اعلام کرد که اولین محموله نفتی این کشور به مقصد مصر در چارچوب توافق بین بغداد و قاهره، بارگیری شده است.

بارگیری اولین محموله نفتی عراق برای مصر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزارت نفت عراق اعلام کرده است که محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت این کشور که اولین محموله برای مصر محسوب می‌شود، به مقصد قاهره بارگیری شده است.

    به نوشته پایگاه خبری شبکه سی ان ان عربی، «عاصم جهاد» سخنگوی این وزارتخانه گفته است که این محموله در تاریخ 3 می گذشته از بنادر جنوبی عراق بارگیری شده است.

    این محموله 2 میلیون بشکه نفت را در بر می‌گیرد و دولت مصر طبق توافق ماه مارس سال گذشته، با خرید سالانه 12 میلیون بشکه نفت از عراق موافقت کرده است.

    «طارق الملا» وزیر نفت مصر در حاشیه کنفرانس سازمان عربی کشورهای صادرکننده نفت (اوآپک) با اشاره به توافق مصر و عراق برای واردات نفت خام این کشور از سه ماهه نخست سال 2017، گفته بود که میزان نفتی که مصر قصد وارد کردن آن از عراق را دارد بین یک تا دو میلیون بشکه در ماه است.

    مصر سال گذشته در پی ایجاد تنش با ریاض، با قطع صادرات نفت عربستان به مدت شش ماه، برای خرید نفت از عراق با مسئولان این کشور وارد مذاکره شد که این امر واکنش عربستان و تلاش برای بهبود روابط با قاهره را برانگیخت.

    گفته می‌شود قطع صادرات نفتی عربستان به مصر در پی مواضع سیاسی همسوی قاهره با روسیه و دولت دمشق اتفاق افتاده بود و قاهره پس از این اقدام عربستان، در پی کاهش ریسک بازار انرژی خود، تصمیم گرفت تا منابع وارداتی نفت خود را متعدد کند و از این رو قرار دادی نیز  برای واردات نفت از کویت به مدت سه سال به امضاء رسانده است.

     

    برچسب ها