عصر خودرو

حضور پرقدرت تاپیکو با برند «پرسیران» در جایگاه های بنزین

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: با خودکفایی تولید بنزین در کشور، سال آینده برند پرس ایران در جایگاه های بنزین استقرار می یابد.

حضور پرقدرت تاپیکو با برند «پرسیران» در جایگاه های بنزین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان تامین اجتماعی، محمد حسین پیوندی با اشاره به تحقق خودکفایی تولید بنزین در کشور با افتتاح پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، افزود: فاز یک این پروژه که ٤٩ درصد سهام آن متعلق به تاپیکو (یکی از شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی) است، به بهره برداری رسید و این اتفاق، ثمرات ارزشمند اقتصادی برای کشور رقم خواهد زد.

    وی با اعلام ثبت برند بنزین «پرسیران» توسط تاپیکو، تشریح کرد: با توجه به اینکه شرکت توزیع گاز مایع کشور و ایران پرسی گاز و نزدیک نیمی از نفت ستاره خلیج فارس از دارایی تاپیکو به شمار می آیند، امیدواریم با تولید روزانه حدود ١٨ میلیون لیتر بنزین و 300 تا 400 تانکر حمل و نقل گازمایع از فرصت خصوصی سازی در جهت در اختیار گرفتن جایگاه های بنزین بهره بگیریم. برند بنزین«پرسیران» را به ثبت رساندیم و مجوز لازم را  نیز از پخش و پالایش گرفته ایم .

    پیوندی افزود: تولید بنزین با استاندارد بالا، عرضه و توزیع جدید نیز می طلبد و ما در صدد هستیم که همزمان با استقرار برند در جایگاه ها، فرهنگ جدیدی را به ساختار توزیع کشور کشور وارد کنیم.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی(تاپیکو) گفت: پتروشیمی فن آوران و مرجان، امسال یک میلیون و 650 هزار تن متانول کشور را تامین خواهند کرد.

    وی اظهار داشت: در تمام پتروشیمی ها، به جز نفت و گاز پارسیان حضور داریم، تاپیکو در پتروشیمی های مارون، جم، برزویه و نوری، مروارید ، خارک، اراک و خط لوله غرب حضوردارد.

    پیوندی حضور وسیع تاپیکو در صنعت پتروشیمی کشور را  امتیاز بزرگی عنوان کرد.

    وی افتتاح فاز یک پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و در آینده فازهای دو و سه این پالایشگاه را از مصادیق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خواند و گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که به جای صادرات نفت خام، بنزین های با استانداردهای بالا صادر شود و قطعا این اتفاق در آینده اتفاق خواهد افتاد.

    برچسب ها