عصر خودرو

شورای جهانی طلا اعلام کرد؛

افزایش ۲۷ درصدی تقاضا برای طلا در ایران

عصر بازار- در حالی که سرمایه‌گذاران در زمان تنش‌های اقتصادی و سیاسی به سمت طلا روی می‌آورند، شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضا برای طلا در ایران در سه ماهه نخست امسال ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرده و به ۱۲.۹ متریک تن رسیده است.

افزایش ۲۷ درصدی تقاضا برای طلا در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تقاضا برای طلا و جواهر در ایران در سه ماهه نخست امسال به بالاترین رقم در 4 سال گذشته رسید.

    شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرد تقاضا برای طلا و جواهر در ایران در سه ماهه نخست امسال 27 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرده و به 12.9 متریک تن رسیده است.

    بر اساس این گزارش، تقاضا برای شمش طلا و سکه در ایران به 3.7 تن رسیده است که بالاترین میزان در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود. این رقم در مدت مشابه پارسال 0.3 تن بوده است.

    این شورا اعلام کرد: «تقاضا برای طلا و جواهر در سراسر این منطقه به علت قیمت پایین نفت و کاهش تعداد گردشگران همچنان ضعیف است. این عوامل سبب افزایش قیمت طلا شده است.»

    به علت تنش‌های سیاسی در آمریکا و اروپا که افزایش‌ ارزش در بازارهای اوراق قرضه را متوقف کرد، سرمایه‌گذاران به فلزهای گران بها روی آوردند و این امر سبب شد تا قیمت طلا در سه ماهه نخست 2017 با افزایش 8.9 درصدی روبرو شود اما قیمت نفت طی همین بازه 7 درصد کاهش قیمت داشت.

    بر اساس این گزارش، تقاضای مصرفی در غرب آسیا که شامل شمش، سکه و جواهر است 5 درصد افزایش یافته و به 64.5 تن رسیده است که بالاترین میزان از سه ماهه سوم 2015 به شمار می‌رود.

    درحالی‌که عربستان سال گذشته، بزرگ‌ترین بازار طلا در غرب آسیا بود، امارات در سه ماهه نخست امسال بیشترین مصرف برابر با 17.2 تن را به خود اختصاص داد که 2 درصد از سال پیش کمتر است.

    تقاضای مصرفی در عربستان 13 درصد کاهش یافت و به 14.2 تن رسید و در مصر با کاهش 14 درصدی مواجه شد.

    برچسب ها