عصر خودرو

دلار دومین بازدهی مثبت سال ۹۶ را تجربه کرد؛

ریزش سکه با لغزش اونس

عصر بازار- در آخرین روز هفته گذشته، رشد قیمت دلار نیز نتوانست مانع از ریزش بهای سکه تمام بهار آزادی شود. روز پنج‌شنبه، دلار ۴ تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت ۳ هزار و ۷۷۴ تومان رسید. با رشد روز آخر میزان رشد هفتگی دلار به ۳/ ۰ درصد رسید و این ارز دومین بازدهی مثبت سال ۹۶ را به ثبت رساند.

ریزش سکه با لغزش اونس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، رشد نرخ حواله درهم و تحرکات سکه‌بازان در بازار ارز دو عامل زمینه‌ساز رشد شاخص ارزی بودند. با وجود این، بهای سکه در جهت مخالف دلار حرکت کرد و با افت 5 هزار تومانی از کانال یک میلیون و 210 هزار تومانی پایین رفت و به قیمت یک میلیون و 207 هزار تومان رسید. ریزش سکه بیش از هر عاملی ناشی از سقوط بهای اونس در بازارهای جهانی بود. اونس چهارشنبه شب به زیر مرز روانی هزار و 250 دلار رفت و روز پنج‌شنبه در ادامه روند کاهشی تا ساعت 3 بعدازظهر روی نقطه هزار و 234 دلار قرار گرفت. افت اونس چنان شدید بود که مانع از اثرگذاری افزایش بهای دلار روی سکه شد. با کاهش روز آخر، سکه در مجموع در دومین هفته اردیبهشت‌ماه، 1/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد؛ این در حالی بود که در اولین هفته افزایش 3/ 0 درصدی را به ثبت رسانده بود.

    رشد با نوسان جزئی

    در آخرین روز هفته گذشته، قیمت دلار تحت‌تاثیر دو محرک افزایشی رشد حواله درهم و تحرکات سکه‌بازان در بازار ارز قرار گرفت. با وجود این، قیمت این ارز نوسان چندانی را تجربه نکرد و در یک دامنه محدود تغییرات خود را به ثبت رساند. روز پنج‌شنبه، شاخص بازار ارز در دامنه محدود5 تومانی، 3 هزار و 771 تا 3 هزار و 776 تومانی نوسان کرد. به گفته فعالان، احتیاط در میان معامله‌گران چنان بالا بود که موجب می‌شد دامنه نوسانات با وجود محرک‌های افزایشی چندان تغییر نکند. عده‌ای از بازیگران بازار اعتقاد دارند که این روند احتیاطی به روز ابتدایی هفته جاری نیز سرایت خواهد کرد. این در حالی است که گروه دیگر باور دارند، معامله‌گران ممکن است با ایجاد جو روانی پیرامون مناظره روز جمعه، قیمت را دچار نوسان کنند. به گفته آنها، مشابه این اتفاق پس از مناظره اول رخ داد. شنبه گذشته دلار اولین نوسان دو رقمی در سال 96 را ثبت کرد و با 12 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 776 تومان رسید. با این حال، در ادامه هفته، روند این ارز کمی آرام گرفت و دیگر ثبت نوسان دو رقمی تکرار نشد.

     

    سقوط نیم‌سکه

    نیم‌سکه که در اولین هفته اردیبهشت‌ماه، 8/ 1درصد از ارزش خود را از دست داده و تا قیمت 681 هزار تومان پایین رفته بود، در دومین هفته از دومین ماه سال 96 با شدت بیشتری به افت خود ادامه داد. در آخرین روز هفته گذشته، نیم‌سکه 3 هزار تومان افت کرد و به قیمت 667 هزار تومان رسید. این افت موجب شد که این فلز گرانبها در هفته گذشته بیش از 2 درصد از ارزش خود از دست بدهد.

    برچسب ها