عصر خودرو

قیمت نفت به زیر ۴۵ دلار سقوط کرد

عصر بازار- قیمت نفت امروز برای اولین بار از زمان توافق اوپک برای کاهش تولید در ماه نوامبر، به زیر ۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت به زیر ۴۵ دلار سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که افزایش تولید نفت شیل آمریکا تلاش‌های اوپک برای تقویت قیمت‌ها را خنثی کرده، قیمت نفت امروز برای اولین بار از زمان توافق اوپک برای کاهش تولید در ماه نوامبر، به زیر 45 دلار در هر بشکه رسید.

    قیمت نفت از ابتدای هفته جاری تاکنون 11 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از 15 نوامبر، یعنی 2 هفته قبل از توافق کاهش تولید اوپک رسیده است. عامل اصلی این کاهش شدید قیمت نفت، افزایش تولید نفت آمریکا بوده است. سهام شرکت‌های انرژی در آسیا امروز پس از افت سهام شرکت‌های انرژی آمریکایی در روز گذشته کاهش یافت.

    در حالی که انتشار خبرهایی از کاهش تولید اوپک در اوایل ماه ژانویه موجب شد تا قیمت نفت به بالاترین رقم‌ها از جولای 2015 به این طرف برسد، این افزایش قیمت موجب تشویق شرکت‌های نفتی آمریکا به تولید نفت بیشتر شد. این مسئله سبب افزایش نفت آمریکا در 11 هفته متوالی اخیر شده که طولانی‌ترین دوره رشد متوالی تولید نفت آمریکا از سال 2012 تاکنون بوده است.

    ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت گفت: «این ناامیدی در بازار ایجاد شده که کاهش تولیدهای اوپک و دیگر تولید کنندگان هیچ تأثیری بر کاهش سطح ذخایر نفت جهان نداشته است... به نظر می‌رسد که بازار بیش از میزانی که برخی پیش‌بینی می‌کردند، از وضعیت متوازن فاصله خواهد گرفت. این احتمال وجود دارد که قیمت نفت تا حدود 40 دلار کاهش یابد».

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن امروز با 3.9 درصد کاهش به 43 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در روز پنجشنبه نیز 2 دلار و 30 سنت، معادل 4.8 درصد کاهش داشت و به 45 دلار و 52 سنت رسیده بود.

    قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای هم امروز با 2.4 درصد کاهش به 47 دلار و 21 سنت رسید.

    برچسب ها