عصر خودرو

تاکید بر افزایش همکاری های بازرگانی میان ایران و پاکستان

عصر بازار- درملاقات رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران، دو طرف بر لزوم افزایش تعامل بیشتر میان بخش های خصوصی و مبادله هیات های بازرگانی میان دو کشور با هدف ارتقای همکاری های بازرگانی فیما بین تاکید کردند.

تاکید بر افزایش همکاری های بازرگانی میان ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ایرنا، در ملاقات زبیر طفیل با مهدی هنردوست که روز پنج شنبه در اسلام آباد انجام شد، دو طرف زمینه های جدید همکاری های اقتصادی میان دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند. رؤسای انجمن های بازرگانی مختلف پاکستان نیز در این جلسه حضور داشتند.
    در این دیدار مهدی هنردوست با اشاره به امضای اخیر توافقنامه ای میان بانک های مرکزی ایران و پاکستان و عملیاتی شدن همکاری های بانکی در ماه جاری، بر لزوم تحرک بیشتر از سوی بخش های خصوصی دو کشور و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسلی های یکدیگر را مورد تاکید قرار داد.
    وی همچنین خواستار افزایش همکاری های اتاق های بازرگانی و صنایع ایران و فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع ایران و تسریع در تشکیل اتاق مشترک توسط این دو اتاق شد.
    هنردوست در ادامه با اشاره به مکمل بودن اقتصاد دو کشور خواهان تامین نیازهای یکدیگر در زمینه های فرآورده های پتروشیمی، نفت، گاز، سیمان، فولاد و دارو و طرف پاکستانی نیز متقابلا خواستار صادرات برنج، گوشت، منسوجات و انبه به ایران و تسهیل تجارت این کالاها از سوی سفارت شد.
    دو طرف ضمن استقبال از مذاکرات قرارداد تجارت آزاد FTA بین دو کشور اعلام کردند که به نتیجه رسیدن این مذاکرات و امضای موافقتنامه تجارت آزاد بسیاری از موانع تجاری را برطرف نموده و روابط بازرگانی را هموار خواهد کرد.
    همچنین دو طرف از افزایش 30 درصدی مناسبات تجاری علیرغم موانع متعدد و فعال نبودن کانال های بانکی در سال گذشته ابراز خرسندی کردند.
    طرف پاکستانی گفت که با رفع موانع بانکی در سال جاری، حجم روابط تجاری به راحتی به 2 میلیارد دلار خواهد رسید.
    در ادامه دو طرف بر تبادل هیات های اتاق بازرگانی و دستیابی به هدف 5 میلیارد دلاری حجم روابط تاکید کردند و طرف پاکستانی اعلام کردکه به زودی هیاتی را از سوی اتاق های بازرگانی و صنایع این کشور به ایران اعزام خواهد کرد.
    همچنین سفیر ایران اظهار داشت: تسهیلات فراوانی به همراه مشوق های متعدد اقتصادی برای دوستان پاکستانی در مناطق آزاد کشورمان به ویژه در چابهار فراهم است که انتظار داریم حضور فعال تری را از سوی سرمایه گذاران پاکستانی در این منطقه شاهد باشیم.

    برچسب ها