عصر خودرو

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سرب و روی ایران:

ایجاد ۳۰ هزار شغل در این صنعت

عصر بازار- رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سرب و روی ایران گفت: این صنعت ضمن ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر از هموطنان ؛ برای کشور ارز آوری نیز داشته است.

ایجاد ۳۰ هزار شغل در این صنعت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، یوسف مرادلو چهارشنبه شب در آیین قدردانی از پیشکسوتان صنعت سرب و روی ایران در زنجان، افزود: در ابتدا صنعت روی در ایران، 10 هزار تن شمش روی تولید کرد و مجموعه مدیران و متخصصان در این حوزه توانستند این میزان را تا 10 برابر افزایش دهند.
    وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان صنعت سرب و روی افتخار آفرینان اصلی این صنعت محسوب می شوند، گفت: این صنعت توانسته است با همت خود به یک صادرکننده بزرگ در ایران تبدیل شود.
    مرادلو با تاکید بر اینکه ایران هم اکنون از کشوری مصرف کننده به کشوری صادرکننده مبدل شده است، تصریح کرد: این صنعت به واسطه تولید و صادرات سرب و روی به یک صنعت اشتغال زا تبدیل و ایران و به ویژه زنجان به عنوان یک کشور و شهر صنعتی - علمی در دورترین کشورهای دنیا شناخته شوند.
    رییس هیات مدیره انجمن صنایع سرب و روی ایران با انتقاد از وجود باندبازی و ناعدالتی در صنعت، خاطرنشان کرد: باید به جای این امور نامبارک، از فعالان و حامیان صنعت سرب و روی برای فعالیت اقتصادی الگو گرفت و کارها را با خلاقیت ریل گذاری کرد.
    وی با تاکید بر اینکه صنعت سرب و روی در قالب بیش از 100 واحد تولیدی فعالیت می کند، اظهار کرد: مهمترین دغدغه فعالان تامین مواد اولیه و رفع تبعیض در توزیع مواد معدنی است.
    مرادلو اظهار کرد: تبعیض را ابزاری کشنده برای صنعت می دانیم، چرا که انگیزه فعالان اقتصادی را می کشد و باعث تضییع حقوق آنها می شود، بر همین اساس باید مسئولان امر به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
    مدیرعامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان با اشاره به اینکه سرب و روی در صورت فعالیت با ظرفیت عادی خود می‎تواند نزدیک به 2 میلیارد دلار در سال برای کشور ارزآوری داشته باشد، گفت: این در حالی است که صنعت سرب حال و روز خوشی ندارد و صنعت روی هم با 35 درصد ظرفیت فعالیت می کند.
    در پایان این مراسم که با همت گروه صنعتی خالص سازان برگزار شده بود، با اهدای لوح یادبود از زحمات 50 نفر از پیشکسوتان صنعت سرب و روی کشور تجلیل به عمل آمد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو