عصر خودرو

بازار در بیم و امید مذاکرات

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در آستانه اتمام زمان تقریبی مذاکرات هسته‌ای شاهد تاثیر‌پذیری از بیم و امید‌ها نسبت به این مذاکرات بود.

بازار در بیم و امید مذاکرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران در ابتدای زمان معاملات شاهد تشکیل صف‌های خرید در اکثر نمادهای مورد اقبال بازار به‌ویژه در گروه‌هایی نظیر خودرویی و بانکی بودند. این صف‌های خرید که به دلیل امیدواری در‌مورد نتیجه مذاکرات هسته‌ای تشکیل شده بود در ساعات اولیه بازار با عرضه‌های سنگینی مواجه شد تا برخی از سهامداران به ویژه سهامداران حقوقی از فرصت تشدید تقاضا در بازار استفاده کنند و عرضه‌های سنگینی را صورت دهند. ماحصل این برخورد عرضه و تقاضا اوج‌گیری حجم معاملات بود؛ به گونه‌ای که بانک صادرات با جابه‌جایی یک بلوک از مرز 534میلیون سهم گذشت.
    نمادهای بانک ملت با 88/ 50 میلیون سهم، بانک تجارت با 3/ 50 میلیون سهم، ایران خودرو با 44میلیون سهم و زامیاد با 31میلیون سهم با حجم بالای داد‌و‌ستد مواجه شدند.  در بازار دیروز شاخص در نهایت توانست با ثبت رشد 999واحدی معادل 54/ 1 درصد به رقم 65هزار و 860واحد برسد تا احتمال عبور شاخص از مرز 66هزار واحد افزایش یابد.
    در بازار دیروز در کنار مسائل سیاسی در تحولات اقتصادی شاهد اعلام بانک مرکزی مبنی بر پیشنهاد کاهش نرخ سپرده قانونی بودیم. قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه گزارش عملکرد سیاست‌های پولی تا 10 روز آینده به شورا ارائه خواهد شد، گفت: جهت‌گیری بانک مرکزی در این گزارش کاهش و اصلاح نرخ سپرده قانونی با هدف رفع نیاز تولید به نقدینگی و عدم تهدید تورم است.
    اکبر کمیجانی در مورد نگاه بانک مرکزی به موضوع کاهش نرخ سپرده قانونی اظهار کرد: در مصوبه 8 اردیبهشت ماه شورای پول و اعتبار کاهش نیم درصدی نرخ سپرده قانونی بانک‌ها به تصویب رسید و مقرر شد هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد سیاست‌های پولی به شورا ارائه شود تا براساس عملکرد و شرایط اقتصاد کلان، سیاست‌های پولی «از جمله سپرده قانونی» مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد. به هر طریق دیروز در بازار سهام در گروه  فلزی معامله‌گران شاهد جمع‌آوری 28میلیون سهم از صف فروش نورد آلومینیوم بودند. در گروه لوازم خانگی دیروز پارس خزر نیز شاهد تقسیم سود 500ریالی بود. در گروه برقی ایران ترانسفو تن به تقسیم سود 350ریالی به ازای هر سهم داد. در گروه بیمه‌ای نیز بیمه آسیا با 10ریال سود نقدی، سهامداران را به خانه فرستاد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو