عصر خودرو

غول های نفتی، چشم انتظار نتیجه انتخابات ایران

عصر بازار- نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران سالانه با حضور تعداد زیادی از شرکتهای داخلی و خارجی برگزار می شود، فرصتی است تا شرکتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید متخصصان قرار دهند.

غول های نفتی، چشم انتظار نتیجه انتخابات ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شناسایی و بررسی شاخص های جدید بازارهای بین المللی در شرایط پسابرجام، معرفی فرصت های بالقوه و بازارهای نوظهور با نگاه سیاست گذاری های کلان، تبیین فرصت های توسعه تولید و سرمایه گذاری،ارائه راهکارهای گذار از موانع موجود در بخش های تولید و صادرات از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است. همچنین یکی از ویژگی های برجسته نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور شرکت های بزرگ و مطرح بین‌المللی است که زمینه تعامل و آشنایی بیشتر را بین این شرکت ها و شرکت های داخلی فراهم می شود. تعاملی که انتقال فناوری و تکنولوژی، جذب سرمایه و توسعه میادین نفت و گاز را در پی خود دارد.

    البته فضای  پسابرجام به غول های نفتی جهان اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری در ایران و تعامل با شرکت های ایرانی داد و شاهد حضور پررنگ تر این غول ها در کشور و همکاری بین این غول ها و شرکت های ایرانی بودیم، اطمینانی که به نظر می رسد در آستانه انتخابات کمی دچار تزلزل شده است. اکنون که در آستانه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار داریم انتظار می رود این نمایشگاه زمینه ساز حضور بیشتر شرکت های بزرگ نفتی در کشور و تعامل این شرکت ها با طرف ایرانی باشد اما به گفته محمد ناصری، مدیر اجرایی بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برخی از شرکت‌ها در پاسخ به دعوت ایران برای حضور در این نمایشگاه اعلام کردند با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نزدیک است و ممکن است دولت تغییر کند، نمی‌توانیم در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و مذاکره کنیم.

    این در حالی است که این نمایشگاه می تواند زمینه‌ساز امضای قراردادهای مهم و سرنوشت سازی باشد، به طوریکه ناصری  از احتمال امضای دو قرارداد نفتی در جریان بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت  یک قرارداد با شرکت MOV اتریش ممکن است امضا شود. البته قرارداد با این شرکت MOU بود که احتمال دارد در این نمایشگاه تبدیل به قرارداد شود. همچنین قرارداد دیگری در زمینه ساخت لوله‌های CRA با اسپانیا و شرکت‌های خارجی امضا خواهد شد.

    در این راستا بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان نیز درمورد ادامه حضور شرکت های خارجی در ایران تاکید کرده بود مردم در ٢٩اردیبهشت تصمیم خواهند گرفت شرکت های خارجی به ایران بیایند یا فرار کنند.

    به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات ایران بیش از آنچه که انتظار می رود برای شرکت های خارجی و حضور آن ها در کشور مهم است، حضوری که میادین نفت و گاز ایران، این سرمایه های بی بدیل ملی چشم انتظار آن ها هستند.

    برچسب ها