عصر خودرو

رئیس منابع قاره‌ای شرکت کشف نفت و گاز:

اوپکی‌ها قطعا «طرح کاهش تولید نفت » را ۴ خرداد تمدید می‌کنند

عصر بازار- رئیس منابع قاره‌ای شرکت کشف نفت و گاز گفت: مطمئنم که اوپکی‌ها در ۲۵ می(۴ خرداد) «طرح کاهش تولید نفت » را تمدید خواهند کرد،‌ اما بازار نفت به این زود‌ی‌ها به تعادل نخواهد رسید زیرا دو سال است که مازاد عرضه در بازار وجود دارد.

اوپکی‌ها قطعا «طرح کاهش تولید نفت » را ۴ خرداد تمدید می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رئیس منابع قاره‌ای شرکت کشف نفت و گاز در آمریکا گفت: کشورهای عضو اوپک 25 می نشستی خواهند داشت و آنها قطعا «توافق اوپک» را 6 ماه دیگر تمدید خواهند کرد.

    هارولد هام گفت: «قیمت نفت تحت فشار است،‌تاجران نمی‌دانند که آیا اوپک توافق اوپک را تمدید می‌کند یا نه اما من مطمئن هستم که نتیجه نشست 25 می تمدید توافق اوپک خواهد بود.»

    براساس این گزارش، کشورهای عضو اوپک سال گذشته برای کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز برای نیمه نخست سال 2017 و نیز کشورهای غیراوپک برای کاهش 800 هزار بشکه در روز توافق کردند.

    در این میان سهم عربستان 558 هزار بشکه و سهم روسیه 300 هزار بشکه در روز بود.

    هام تاکید کرد: در شرایط فعلی زمان زیادی لازم است تا بازار به تعادل و توازن عرضه و تقاضا برسد چرا که میزان مازاد در بازار 2 سال است انباشته شده و هنوز از اجرای توافق اوپک مدتی نگذشته است.

    وی تصریح کرد: هنوز فصل تابستان آغاز نشده و بسیار دشوار است که ما به فکر کم شدن ذخایر انباشته با سرعت زیاد باشیم.

    رئیس منابع قاره‌ای شرکت کشف نفت و گاز درباره نظر دونالد ترامپ که روز دوشنبه گفته بود افزایش مالیات بنزین را به منظور سرمایه‌گذاری در اصلاح زیرساخت‌ها پیگیری می‌کند، گفت: لازم است این سرمایه‌گذاری ایجاد شود اگرچه زمان زیادی ببرد.

    هام در زمان کمپین‌های انتخاباتی مشاور ترامپ بود. در این میان برخی از کارشناسان نفتی درباره افزایش مالیات گاز و بنزین نظر مساعدی ندارند. آنها می‌گویند دولت باید بگوید که این درآمدهای مالیاتی را کجا هزینه می‌کند.

    برچسب ها