عصر خودرو

"شبهرن" از فروش یک پروژه و خرید یک نیروگاه گفت

عصر بازار- شرکت نفت بهران در خصوص دو موضوع فروش پروژه ارم و خرید نیروگاه قم شفاف سازی کرد.

"شبهرن" از فروش یک پروژه و خرید یک نیروگاه گفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در اسفند ماه سال 92 بخش عمده مجتمع تجاری ارم متعلق به بانک سینا به بهای 274.8 میلیارد تومان به شرکت نفت بهران منتقل شد.

    پس از آماده سازی و تکمیل پروژه در سال 95، کل دارایی فوق الذکر به بهای تمام شده به سهامدار عمده این شرکت یعنی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واگذار شد.

    همچنین شبهرن 19.94 درصد از سهام متعلق به ستران در شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس(نیروگاه سیکل ترکیبی قم) را  به بهای تمام شده 197.6 میلیارد تومان (با احتساب طلب ستران از نیروگاه و بدهی به سازمان خصوصی سازی) خریداری کرد.

    گفتنی است از مبلغ 141 میلیارد تومان که مقرر گردیده بود به صورت نقدی به سیمان تهران پرداخت شود، 35 درصد نقدی و الباقی اقساط بدون بهره طی 18 قسط ماهیانه تسویه می گردد.

    باتوجه به انتقال سود سال 95 سرمایه گذاری فوق الذکر به شرکت نفت بهران معادل با 17.1 میلیارد تومان مطابق با استانداردهای حسابداری، این مبلغ کاهنده بهای تمام شده سرمایه گذاری است و از این بابت سودی برای نفت بهران در سال 95 شناسایی نخواهد شد.

    پیش بینی می شود سود سالانه شرکت پیوند گستر پارس در حدود 90 میلیارد تومان باشد که 20 درصد ان حدود 18 میلیارد تومان خواهد بود، این میزان سود به eps شبهرن افزوده می شود و در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها