عصر خودرو

بورس در انتظار گزارش‌های ۶ ماهه

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران دومین هفته پاییز را با افت شاخص به پایان رساند تا همچنان بازار سهام درگیر رکود ۲۱ ماهه خود باقی بماند.

بورس در انتظار گزارش‌های ۶ ماهه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بورس اوراق بهادار تهران دومین هفته پاییز را با افت شاخص به پایان رساند تا همچنان بازار سهام درگیر رکود 21 ماهه خود باقی بماند. هفته گذشته در درون بازار سرمایه، مهم‌ترین‌ موضوعی که هم‌اکنون در برابر بازار قرار دارد انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌های بورسی است.

    هر چند در هفته‌های اخیر به ویژه با تعدیل‌های منفی بانک‌ها و گزارش‌های ناامید‌کننده تولید و فروش شرکت‌های خودرویی و فولادی از انتظارات بازار به میزان زیادی کاسته شده و بازار در انتظار گزارش‌های «بد» است، اما باید توجه کرد انتشار گزارش‌های «خیلی بد» می‌تواند برای بازار دور جدیدی از کاهش شاخص را رقم بزند.
    در این میان گزارش‌های 20 شرکت لیدر بازار دارای اهمیت بالا برای معامله‌گران است. با این وجود شرکت‌هایی که بتوانند گزارش‌های شش ماهه خوبی را منتشر کنند قادر خواهند بود تا شروع رقابت‌های سنگین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رشد قیمتی را تجربه کنند.

    در بازارهای جهانی نیز بازار سهام نشانه‌هایی از بهبود قابل مشاهده است. هر بشکه نفت برنت به قیمت 5/ 53 دلار و وست تگزاس 98/ 49 دلار در حال معامله است.
    در بازار جهانی فلزات نیز بهای هر تن مس به 5160 دلار بالغ شده است. بهای سه فلز آلومینیوم، روی و سرب نیز به ترتیب 1552، 1662 و 1667 دلار گزارش شده است.

    در بازار چه خبر بود؟
    در بازار روز چهارشنبه معامله‌گران شاهد وضعیت مناسبی از نظر معاملاتی بودند به گونه‌ای که شاخص توانست با رشد 180واحدی معادل 3/ 0 درصد مواجه شود.

    انتظار می‌رود بازار سهام در روزهای آینده همچنان درگیر تحولات دو گروه پالایشی و پتروشیمی باشد.
    در گروه خودرویی نگرانی‌های جدی در مورد افت شدید کاهش تولید خودرو در بازار وجود دارد. آمارهای اولیه حکایت از کاهش حدود 50 درصدی تولید خودرو در شرکت‌های اصلی این گروه در شهریور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

    در این زمینه براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در کشور در شهریور‌ماه امسال با افت 6/ 47 درصدی از 115 هزار و 462 دستگاه در شهریور 1393 به 60 هزار و 533 دستگاه کاهش یافت. در گروه خودرویی گروه‌ بهمن‌ برنامه افزایش سرمایه 97 درصدی از سه محل برای تبدیل شدن به شرکتی 1000 میلیارد تومانی را در پیش گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها