عصر خودرو

افزایش پایبندی روسیه به توافق اوپک

عصر بازار- افزایش پایبندی روسیه به توافق اوپک، احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک عربستان، پایبندی آنگولا به توافق اوپک بیش از تعهد خود، مذاکره وزارت انرژی روسیه با تولیدکنندگان داخلی نفت برای تمدید توافق اوپک اواخر ماه جاری میلادی و از سرگیری صادرات نفت ونزوئلا به کوبا مهمترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

افزایش پایبندی روسیه به توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازایرنا ، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه خبر داد که کاهش تولید نفت این کشور همگام با توافق سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)، نزدیک به 300هزار بشکه در روز رسید.
    به گفته نواک، تولید نفت روسیه به طور میانگین، از روز نخست سال 2017تا بیست و ششم آوریل، 254هزار بشکه در روز نسبت به ماه اکتبر 2016کاهش یافته است و این کاهش تا پایان ماه به 300هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک عربستان به کمترین میزان در 9ماه اخیر
    ‎به گزارش رویترز، براساس تحقیقات پالایشگاه های آسیایی، انتظار می رود با توجه به وجود مازاد عرضه نفت، و خطر ازدست رفتن سهم عربستان از بازار جهانی نفت، این کشور قیمت نفت خام سبک خود (عرب لایت) را برای مشتریان آسیایی با 40تا 50سنت کاهش برای هر بشکه در ماه ژوئن (خرداد- تیر) ، به پایین ترین میزان از 9ماه گذشته برساند.
    ‎به گفته یک تحلیلگر در پالایشگاه آسیای شمالی، انتظار می رود که قیمت رسمی فروش نفت عربستان با توجه به مازاد عرضه این کالا و تزلزل بازار تک محموله، دست کم 50سنت کاهش یابد.

    آنگولا بیش از تعهد خود به توافق اوپک پایبند بود
    به گزارش روزنامه «گلف نیوز»، وزیر نفت آنگولا عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)، گفت که پایبندی این کشور به توافق کاهش تولید نفت بیش از 100 درصد بوده است.
    وی بر این عقیده است که این توافق تمدید خواهد شد.
    به عقیده وزیر نفت آنگولا، قیمت مطلوب برای هر بشکه نفت60 دلار است.

    ‎مذاکره وزارت انرژی روسیه با تولیدکنندگان داخلی نفت برای تمدید توافق اوپک
    ‎به گزارش پایگاه خبری هلنیک شیپینگ نیوز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که وزارت انرژی این کشور و شرکت های نفت روسی قرار است بیست و چهارم ماه مه (سوم خرداد) درباره امکان تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)، نشستی داشته باشند.
    ‎وی گفت: به طور قطع پیش از نشست کمیته نظارتی، با مدیران اجرایی شرکت های نفتی خود دیداری خواهیم داشت و درباره بسیاری از مسائل رایزنی خواهیم کرد.

    ‎ونزوئلا صدور نفت به کوبا را از سر گرفت
    ‎به گزارش رویترز، ونزوئلا عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)، پس از هشت ماه تعلیق در ارسال محموله های نفتی به کوبا، صادرات این محموله را در ماه مارس از سر گرفت. توقف صدور نفت ونزوئلا سبب توقف فعالیت پالایشگاه کوبا شده بود.

    رشد قیمت نفت سود شل و بی پی را افزایش داد
    ‎به گزارش روزنامه تلگراف، شرکت انگلیسی - هلندی شل و بی پی انگلیس پس از سال ها تلاش برای کاهش هزینه های خود به علت افت قیمت های نفت، اکنون با توجه به رشد چشمگیر قیمت ها شاهد افزایش سود خود هستند.
    انتظار می رود که سود شل در سه ماه نخست سال جاری میلادی به بیش از سه میلیارد دلار برسد در حالی که این شرکت در سال گذشته همین مقطع 460میلیون دلار سود کرد. ‎شرکت «بی پی» نیز انتظار دارد که در این مقطع یک میلیون و 260هزار دلار سود ثبت کند در حالی که زیان این شرکت در سال گذشته 532میلیون دلار بود.

    ‎بی پی: خط لوله گاز جمهوری آذربایجان - اروپا تا سال 2020میلادی تکمیل می شود
    ‎به گزارش رویترز، شرکت انگلیسی «بی پی» اعلام کرد: خط لوله 40میلیارد دلاری که قرار است گاز میدان «شاه دنیز2» جمهوری آذربایجان را از مسیر دریای خزر به قاره اروپا برساند تا اواسط سال آینده میلادی تا مسیر گرجستان آماده می شود.
    براساس ‎اعلام این شرکت، این خط لوله که وابستگی اروپا به گاز روسیه را کاهش می دهد از کشورهای گرجستان، ترکیه، یونان، آلبانی و ایتالیا عبور می کند.
    انتظار می رود که خط لوله یاد شده تا سال 2020میلادی تکمیل شود و 10میلیارد متر مکعب گاز را سالانه به اروپا برساند.

    برچسب ها