عصر خودرو

خبرگزاری رسمی چین:

روابط با ایران اهمیت بالایی برای اتحادیه اروپا دارد

عصر بازار- خبرگزاری رسمی چین در گزارشی اعلام کرد که سفر «میگوئل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی و تغییر اقلیم اتحادیه اروپا و هیات همراه وی به تهران، نشان دهنده اهمیت بالای روابطی است که این اتحادیه با ایران قائل است.

روابط با ایران اهمیت بالایی برای اتحادیه اروپا دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شین هوا روز سه شنبه نوشت: حضور نماینده عالی اتحادیه اروپا در تهران نشان می دهد که مناسبات ایران و این اتحادیه پس از توافق تاریخی برجام گسترش چشمگیری داشته است.
    گزارش ادامه می دهد: مسئولان دو طرف در کنفرانس تهران که دو روز پیش به پایان رسید، در باره تحولات اقلیمی و انتقال فناوری های های پاک به ایران به توافق رسیده اند و مقام اروپایی گفته است، کشورهای این قاره آماده انتقال فناوری ها هستند.
    گزارش شین هوا از قول این مقام اروپایی حاکی است که اروپا و ایران اکنون یک مشارکت بسیار پویا در بخش انرژی دارند.
    خبرگزاری رسمی چین تصریح کرده است که در صورت استمرار این روابط انتظار می رود که اتحادیه اروپا در عرصه تحولات اقلیمی و انرژی مناسبات بسیار گسترده تری با ایران داشته باشد.
    گزارش تاکید می کند که از یک سال قبل تاکنون اروپا 11 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کرده است و قصد دارد به پیشبرد رشد اقتصادی موفق ایران کمک کند.
    کانیته در اظهاراتی که رسانه های گروهی چین از جمله تلویزیون مرکزی این کشور و تارنمای چاینا ارگ و تارنمای انگلیش نیوز به آن پرداخته اند، گفت که صادرات ایران به اروپا پس از برجام سه برابر شده است و طرفین قصد دارند در زمینه انرژی های پاک و منابع تجدید پذیر انرژی و تحولات اقلیمی همکاری بسیار گسترده ای داشته باشند.
    در سال 2015 میلادی آماری منتشر شد مبنی بر اینکه ایران بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات به اروپا داشته است اما رسانه های چین نوشته اند که این رقم در سال گذشته میلادی به بالغ بر پنج میلیارد و 400 میلیون دلار افزایش یافته است.
    این اولین بار است که همایش تجارت پایدار انرژی اروپا و ایران برگزار می شود و به همین سبب رسانه های چین حضور 50 شرکت و نماینده از اروپا و 40 شرکت و نماینده از ایران در آن را نشانه مهم بودن این کنفرانس دانسته اند.
    گزارش رسانه های چینی حاکی است که با انتقال فناوری اروپا به ایران و کمک های این قاره، ‌ایران می تواند 30 درصد از انرژی مورد نیازش را تا سال 2030 میلادی از منابع تجدید پذیر انرژی تامین کند.
    در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایران و اتحادیه اروپا با مذاکره در زمینه های انرژی و آب و هوا به دنبال تقویت روابط بوده و نشست تهران را نیز باید علاوه بر ارتقای همکاری های دوجانبه در راستای «توافق آب و هوایی پاریس» دانست.

    برچسب ها