عصر خودرو

دبیرکل اتاق تهران:

ایران و آلمان روابط اقتصادی پایداری دارند

عصر بازار- دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران و آلمان تاکنون روابط اقتصادی پایداری داشته اند و آلمان ها در کشورمان از امنیت خاطر بالایی دارند.

ایران و آلمان روابط اقتصادی پایداری دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «بهرام عشقی» روز دوشنبه در حاشیه نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری ایالت باواریای آلمان در جمع خبرنگاران افزود: چنانچه تشکل های دولتی و غیردولتی همکاری خوبی با هم داشته باشند، نتایج خوبی بین فعالان اقتصادی ایالت باواریا و تجاربازرگانی برقرار می شود.
    وی اضافه کرد: ایالت باواریا از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار است و در برقراری ارتباط با ایران تمایل بیشتری نسبت به رقبای دیگر داشت.
    دبیرکل اتاق تهران توضیح داد : فعالان اقتصادی ایالت باواریا در تصمیم گیری ها احتیاط را در دستور کار قرار می دهند و اتاق بازرگانی تهران نیز در مقابل رفتار متقابلی ندارد .
    به گفته عشقی، اتاق بازرگانی تهران وظیفه دارد امکان برقراری ارتباط تجار ایرانی با دیگر کشورها را فراهم کند و پس از آن تجار هموطن باید اقدامات لازم را انجام دهند.

    ** دید مثبت آلمان نسبت به ایران
    همچنین در این نشست «مارکوس ویتمان» قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریا گفت: ایران و آلمان رابطه خوبی با یکدیگر دارند و آلمان دید مثبتی نسبت به ایران دارد.
    وی اضافه کرد: توسعه اقتصادی بین دو کشور نیاز به شرایط ویژه ای دارد و با توجه به افزایش درخواست روادید تجار ایرانی و باواریایی، درپی آن هستیم که این روادید به سرعت و بدون مشکل صادر شود و انجام آن به زمان نیاز دارد.
    ویتمان مشکلات بانکی برای صادرات و واردات بین دو کشور را یادآور شد و گفت: کشور متبوعش به دنبال یافتن راه حلی برای این مشکلات است تا هر چه زودتر این مشکلات بانکی برطرف شود.
    ویتمان درباره واردات کالا از ایران گفت: یکی از سیاست های ایالت باواریا، بررسی فرهنگ تجارت با کشورهای دیگر است و مسائل بین فرهنگی را در سراسر جهان پیگیری می کنیم و درباره ایران نیز، این امر در حال بررسی است.
    قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریا افزود: همکاری هایی به منظور شکل گیری صادرات و واردات بین باواریا و ایران ( اتاق تهران) و ایدرو ( سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) انجام شده و قرار است هیاتی برای خرید کالا از ایران برنامه ریزی شود.
    وی تاکید کرد: هیات تجاری ایالت باواریا در نظر دارد خریدارانی را از این ایالت به ایران بیاورد تا پتانسیل های ایران برای صادرات را بررسی کنند.
    ویتمان گفت: راهی که تا به حال پشت سرگذاشته شده، با شدت بیشتر و بهتری ادامه خواهد یافت و باواریا به دنبال همکاری طولانی مدت با ایران است.
    بر اساس این گزارش، آخرین آمارهای غیر رسمی نشان می دهد، میزان صادرات این ایالت به ایران در سال گذشته بالغ بر 275 میلیون یورو بود .
    سال های گذشته، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران سبب شد روابط اقتصادی بین تهران - برلین تحت الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد.
    اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه ای را فراهم کرد تا کشورهای غربی به ویژه آلمان به سرعت هیات های بزرگ تجاری را به تهران اعزام و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود را برای احیای روابط ابراز کنند.
    فعالان اقتصادی ایالت باواریا نشان داده‌اند علاقه مند به برقراری ارتباط با ایران هستند و در گذشته چند هیات تجاری از این ایالت به ایران آمدند و در نشست مشترک با اتاق تهران زمینه‌های همکاری بین دو طرف را بررسی کردند .

    برچسب ها