عصر خودرو

حضور فعال بانک تجارت در همایش روابط عمومی و صنعت

عصر بازار- رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت در بخش «روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها» در ششمین همایش روابط عمومی و صنعت به بیان ایده‌ها، برنامه‌ها و اقدامات این بانک در حوزه CSR پرداخت.

حضور فعال بانک تجارت در همایش روابط عمومی و صنعت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک تجارت، ششمین همایش روابط عمومی و صنعت با حضور کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌های مختلف ازجمله بانک تجارت یکشنبه دهم اردیبهشت ماه در هتل المپیک برگزار شد.
    ابراهیم کاظم‌پور رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت با حضور در یکی از پنل‌های تخصصی این همایش با موضوع «روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها» به بیان دیدگاه‌ها، اقدامات و برنامه‌های این بانک در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت.
    وی با بیان اینکه ایفای مسئولیت‌‎های اجتماعی در سازمان‌ها باید بر مبنای پرهیز از احساسات و رویکردهای تبلیغاتی صورت پذیرد افزود: هر سازمانی به تناسب ظرفیت‌ها و ماموریت‌های خود می‌تواند بخشی از وظایف مربوط به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را در حوزه‌های مختلف عهده‌دار شود. به عنوان نمونه، ایده‌آل این است که هر سازمانی به سهم خود در اقداماتی همچون حفاظت محیط زیست، آزادسازی زندانیان دیه غیر عمد، ساخت مدرسه و بیمارستان و ... مشارکت داشته باشد و به این امر نه به صورت پرستیژی بلکه به عنوان یک تکلیف اجتماعی برای مشارکت در سرنوشت کشور بپردازد.
    رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به نتایج پایانی اجلاس ریو + 20 در سال 2015 در حوزه توسعه پایدار جهانی گفت: رعایت مولفه‌های پایداری در کسب و کار نیازمند داشتن جوامعی است که توسعه‌ای متوازن و پایدار داشته باشند. بر این اساس با همگرایی به وجود آمده از سال 2015 در خصوص آرمان‌های جهانی در توسعه پایدار سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف مانند فقرزدایی، آموزش، بهداشت، محیط زیست و توسعه زیرساخت‌های شهری با تطبیق ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شان با موضوعات هدف گذاری شده تا سال 2030 به داشتن جوامعی پایدارتر و متوازن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک خواهند کرد.
    کاظم‌پور در خصوص اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی در کشورهای مختلف و ایران اظهار داشت: بر اساس بررسی هایی که در اجلاس مذکور انجام شد هزینه با سواد شدن تمام انسان‌های بی سواد کره زمین کمتر از هزینه یک درصد خرید اسلحه کشورها بوده است این نشان می‌دهد برای رسیدن به صلح و آرامش، سرمایه‌گذاری در زمینه منابع انسانی بسیار کم‌هزینه تر و سازنده‌تر از سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی است که جنگ‌ها و درگیری‌ها را گسترش می‌دهد.
    کاظم‌پور در پاسخ به سوالی درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها گفت: امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و این شبکه‌ها نقش مستقیمی در زمینه اطلاع‌رسانی سریع به مخاطبان ایفا می‌کنند و حتی تا حدود زیادی جای رسانه های مکتوب و تلویزیون را هم گرفته اند. بنابراین سازمان‌ها می‌توانند با استفاده صحیح از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی و پیشبرد اهداف خود در بخش مسئولیت‌های اجتماعی استفاده کنند. تجربه ما در بانک تجارت نشان می‌دهد به کارگیری روش‌های تامین مالی جمعی با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در فضای مجازی از سوی مخاطب مورد استقبال واقع می‌شود. به طور مثال در امر آزادسازی زندانیان دیه غیرعمد، کمک به برنامه جهانی غذا و ... شاهد استقبال کاربران هستیم.
    گفتنی است، در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک که نهم اردیبهشت ماه برگزار شد، از روابط عمومی بانک تجارت به سبب فعالیت در آموزش و توسعه پایدار نیروهای انسانی خود قدردانی شد.

    برچسب ها