عصر خودرو

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

بیش از ۹۰درصد تامین مالی پروژه‌ها از سوی بانک‌ها انجام می‌شود

عصر بازار- آرگون گفت: باید دید درحال حاضر چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا نظام بانکی با مشکل مواجه نشود و با اصلاح نظام بانکی بتوان میزان بهره وری را افزایش داد.

بیش از ۹۰درصد تامین مالی پروژه‌ها از سوی بانک‌ها انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا, عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در خصوص مشکلات نظام بانکی گفت: در حال حاضر تیتر اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به موضوعات بانکی اختصاص پیدا می‌کند. بانک‌ها با توجه به شرایط اقتصادی خاصی که پشت سرگذاشته‌اند و شرایط سخت تحریم‌ها مورد انتقاد همه فعالین از مسئولین دولتی تا بخش خصوصی و غیره قرار گرفته‌اند.

    وی افزود: این در حالی است که نباید به این موضوعات دامن زد زیرا بانک‌ها نیز وضعیت خوبی ندارند و فشار بر روی آنها کم نیست، از پایین بودن بهره وری تا داشتن مازاد نیروی انسانی و وصول مطالبات و موضوعات مربوط به کفایت سرمایه، آنها را درگیر کرده و باید برایشان چاره‌اندیشی شود.

    عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نظام اقتصادی کشور عمدتا از طریق بانک‌ها تامین مالی می‌شود و بیش از 90 درصد تامین مالی از سوی بانک‌ها صورت می‌گیرد و بازار سرمایه نقش کمرنگی در نظام اقتصادی کشور دارد. نباید کاری کرد تا اعتماد به نظام بانکی کشور کم شود زیرا مشکل چند برابر خواهد شد .

    آرگون خاطر نشان کرد: باید دید درحال حاضر چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا نظام بانکی با مشکل مواجه نشود و با اصلاح نظام بانکی بتوان میزان بهره وری را افزایش داد.

    وی با بیان اینکه نباید اعتماد جامعه را نسبت به سیستم بانکی از بین ببریم گفت: یکی از مشکلات اصلی وجود مؤسسات مالی غیر مجاز است که صنعت بانکداری را با معضلاتی مواجه کرده و باید آنها را سامان داد.

    برچسب ها