عصر خودرو

در نشست اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری آلمان مطرح شد؛

فعالان اقتصادی آلمان راههای افزایش واردات از ایران را بررسی می کنند

عصر بازار- رییس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریای آلمان گفت: صادرات باواریا به تهران در مقایسه با پیش از برجام ۳۵ درصد افزایش یافته است و در مورد واردات از ایران نیز در حال گفت و گو هستیم و بررسی می کنیم که چگونه می توان حجم واردات از تهران را افزایش داد.

فعالان اقتصادی آلمان راههای افزایش واردات از ایران را بررسی می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «برترام بروسات» امروز (دوشنبه) در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری ایالت باواریای المان در تهران افزود: ما در باواریا طیف گسترده ای از شرکت های کوچک و متوسط را داریم که می توانند روابط تجاری با شرکت های ایرانی را در سطح بالایی برقرار کنند.
    وی در مورد موقعیت اقتصادی ایالت باواریا اظهار کرد: اگر این ایالت نبود، اقتصاد آلمان در موقعیت کنونی خود نبود.
    برترام بروسارت اضافه کرد: طیف گسترده ای از شرکت های کوچک و متوسط در باواریا وجود دارد که نقش مهمی در تولید و توسعه اقتصاد آلمان بازی می کنند.
    رییس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا تصریح کرد: سالها است آلمان کمترین نرخ بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد که به طور عمده ناشی از حجم گسترده شرکت های کوچک و متوسط است که ایالت باواریا به خوبی امکان توسعه آنها را مهیا کرده است.
    وی گفت: در فرانسه سهم صنعت از اقتصاد کمتر از 20 درصد و در انگلیس 10 درصد است در حالی که این نسبت برای آلمان 22 درصد و برای باواریا 27 درصد است و نشان دمی دهد توان صنعتی باواریا بالا است.
    بروسارت افزود: حجم مبادلات دوجانبه تهران و باواریا در زمان حاضر زیاد نیست اما آمارها بیانگر افزایش این حجم در پسا برجام هستند.
    وی تاکید کرد: آلمانی ها بیشتر نگاه بلندمدت دارند و به پروژه های بلندمدت فکر می کنند. ما خیال پردازی نمی کنیم. وقتی سیستم بانکی کشوری 10 سال منزوی باشد، با کاستی های بسیاری روبرو می شود.
    بروسارت بیان کرد: در حالی که سیستم بانکی اروپا و جهان ضوابط و تغییرات بسیاری را تجربه کرده اند، سیستم بانکی ایران از این تحولات دور بوده و طبیعی است که قدری با تاخیر به سیستم بانکی جهانی وصل شود.
    این مقام اقتصادی ایالت باواریا اضافه کرد: ما قدم به قدم در این راه در کنار شما هستیم و برای تسریع در روند کارها به دولت مرکزی فشار وارد می آوریم.
    بروسارت ضمن اشاره به اینکه هیات اقتصادی این ایالت شامل تعدادی شرکت های صنایع غذایی و خودرو است، گفت: محور همکاری های اقتصادی دو استان باواریا و تهران مبتنی بر همکاری شرکت های آنها است.

    برچسب ها