عصر خودرو

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح‌رضوان توسط بانک‌انصار

عصر بازار- بانک‌انصار به‌عنوان بانکی متعهد نسبت به ارزش‌های دینی، ملی و اجتماعی، همواره کوشیده است که براساس مسئولیت‌های ‌اجتماعی خود در عمل به سنت نیکوی قرض‌الحسنه پیشتاز باشد و مبتنی بر اهداف معنوی این میراث بزرگ اسلامی، تلاش کرده است که بیشترین منابع ممکن را در راستای توسعه خدمات‌اجتماعی زیربنایی نظیر قرض‌الحسنه مصرف کند.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح‌رضوان توسط بانک‌انصار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، طرح قرض‌الحسنه ‌رضوان یکی دیگر از طرح‌های این بانک در حوزه قرض‌الحسنه است که به منظور قدردانی از مشتریان، کمک به ذینفعان، کمک به مردم نیازمند و ترویج سنت‌حسنه قرض‌الحسنه به اجرا گذاشته شده و براساس آن امتیاز تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود. در این طرح نرخ کارمزد تسهیلات 2% و مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماهه بوده و تعیین تعداد اقساط توسط متقاضی صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این طرح ارزشمند و آشنایی با نحوه بهره مندی از آن با آقای مجاهدی معاون بانکداری بانک‌انصار به گفتگو نشسته‌ایم.

    طرح رضوان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟   

    طرح ‌رضوان در حوزه قرض‌الحسنه طراحی شده و یکی از انواع خدمات بانکی است که برای بهره‌مندی ذینفعان و نیازمندان از تسهیلات بانکی در قالب بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا از سوی مسئولان بانک انصار تنظیم شده است. براساس این طرح مشتریان و متقاضیان می‌توانند با افتتاح سپرده و براساس گردش حساب؛ از امتیاز تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نمایند و میزان امتیاز تسهیلات به مانده میانگین و مدت  سپرده‌گذار ی و فرایندهای اعتبارسنجی بستگی دارد. همانطور که از عنوان آن برمی‌آید، این طرح یک گام اساسی در ترویج روحیه دینی و همیاری اسلامی و مقابله با گرایش‌های مادی است که متأسفانه طی سال‌های گذشته رو به افزایش گذاشته است. بانک انصار بانکی ارزشی است که می کوشد تا در بزنگاه های تاریخی، جامعه را به کنش های دینی تشویق کند. رضوان واژه‌ای حاوی معانی دینی نیرومند است. رضوان وعده الهی به نیکوکاران است و برای شنونده این واژه فضایی معنوی تداعی می شود که مسئولان بانک به دنبال تقویت آن در جامعه هستند. این طرح همچنین تداوم بخش اقداماتی است که با طرح حاتم صورت گرفت و بسیاری از افراد با دریافت تسهیلات کم بهره مایحتاج زندگی خود را از تولید ساخت داخل تأمین کردند. استمرار آن اقدامات نیکوکارانه در طرح رضوان نشان می‌دهد که بانک انصار فعالیت‌های معنوی خود را مجدانه ادامه می‌دهد و به ترویج سنت قرض الحسنه باور قلبی دارد.     

    از ویژگی های طرح : دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 200میلیون ریال – اخذ کارمزد با نرخ 2 درصد – قابلیت انتقال امتیاز تسهیلات به بستگان درجه یک،  اطلاع رسانی طرح رضوان ازطریق APP نرم افزاری قرض الحسنه در برنامه بازار تلفن همراه  و حمایت از جامعه هدف می باشد.

    اهداف طرح را شرح دهید.

    اهداف طرح عبارتند از ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه در سطح جامعه، ارائه خدمت به مشتریان هدف و رفع بخشی از نیازهای مالی آنان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  و سوق دادن  و هدایت منابع به سمت منابع قرض الحسنه است.

    همچنین ارایه‌دهندگان این طرح به دنبال تداوم اقدامات قوام بخش فرهنگ دینی و ترویج روحیه اسلامی مبتنی بر همیاری و همکاری هستند. تردیدی وجود ندارد که قرض‌الحسنه به خاطر ابعاد معنوی‌اش آثار گرانبهایی در جامعه دارد و خداوندکریم به خاطر معانی ارزشمند اجتماعی این سنت الهی وعده پاداش مضاعف به نیکوکاران داده است. همچنین این طرح در راستای اقتصادمقاومتی تدوین شده است، زیرا قرض‌الحسنه یکی از ارکان نظام بانکداری اسلامی و بانکداری بدون رباست و بانک مقاوم از نظر مبانی اقتصادمقاومتی، بانکی است که پول و تسهیلات بانکی را با کارمزد اندک به کسانی می‌دهد که در راستای امرارمعاش خانواده و توسعه تولید در جامعه تلاش می‌کنند. البته تردیدی نیست که همراه با این اقدامات اقتصادی ما نیازمند فعالیت‌های فرهنگی نیز هستیم تا برای این گونه فعالیت‌ها فرهنگ‌سازی لازم انجام شود وابعاد ارزشمند اجتماعی و معنوی آن تشریح شود.      

    این طرح شامل چه کسانی  شده و از چه زمانی آغاز می‌شود و تاچه زمانی ادامه دارد؟

    همه اقشار وآحاد مردم ،شاغلین سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، کارکنان، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی و کلیه افرادی که صلاحیت اعتباری آنان در توان بازپرداخت اقساط تسهیلات توسط شعبه محرز گردد، مشمول این طرح خواهند بود. ما امیدواریم کارآفرینان و کسانی که به دنبال کسب وکارهای کوچک هستند از این فرصت برای تقویت مالی شرکت خود استفاده کنند.  

    این طرح از اواسط اسفند ماه سال 1395 آغاز گردیده و هیچگونه محدودیت زمانی برای آن در نظر گرفته نشده و تا زمانی که آحاد مردم و مشتریان وصاحبان حرف و مشاغل از طرح استقبال نمایند، ادامه خواهد داشت.

      شرایط و مراحل استفاده از این طرح را بیان کنید.

    متقاضیان استفاده از این طرح می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک در سراسر کشور با افتتاح سپرده قرض‌الحسنه، امکان استفاده از این طرح را برای خود مهیا نمایند. حداقل مبلغ افتتاح سپرده پانصدهزارریال و حداکثر سپرده‌گذاری نامحدود است. سپرده‌گذار می‌تواند بر اساس میانگین گردش روزانه حساب، امتیاز تسهیلات قرض‌الحسنه را کسب نماید و بعد از حداقل 3 ماه سپرده‌گذاری، از  60درصد میانگین گردش سپرده امتیاز تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شود و در این طرح به ازای هر ماه سپرده‌گذاری و گردش حساب 20درصد امتیاز تسهیلات قرض‌الحسنه به سپرده‌گذار اعطاء خواهد شد و بعد از 5 ماه سپرده گذاری از 100% امتیاز تسهیلات تا سقف 200میلیون ریال برخوردار خواهد شد و برای مشتریان این امکان وجود خواهد داشت تا در صورت تقاضای افزایش تعداد باز پرداخت اقساط، مبلغ سپرده گذاری را افزایش داده و یا مدت سپرده‌گذاری را به بیش از 5 ماه افزایش دهند.

    مسئول اجرای این طرح کیست و متقاضیان باید به چه واحدهایی مراجعه کنند؟

    مشتریان برای کسب اطلاعات دقیق از نحوه استفاده از این طرح باید به یکی از نزدیکترین شعب بانک به محل کار یا سکونت خود مراجعه و پس ازکسب اطلاعات لازم اقدام به افتتاح سپرده طرح رضوان نمایند .

    متقاضیان باید چه مدارکی ارایه دهند؟

    متقاضیان برای افتتاح سپرده قرض‌الحسنه طرح رضوان همانند سایر سپرده‌ها با ارائه مدارک هویتی و تکمیل فرم‌های مربوط به مشتریان و سپرده‌گذاری، اقدام به افتتاح سپرده می‌کنند و هنگام دریافت تسهیلات؛ شرایط تسهیلات و تشکیل پرونده برابرضوابط بانک است.

       آیا کسی در این طرح از اولویت و امتیاز ویژه برخوردار است؟

    در این طرح اولویت یا امتیاز ویژه‌ای درنظرگرفته نشده اما با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم این طرح  کمک به جامعه هدف می‌باشد، مشتریان با افتتاح سپرده قرض الحسنه و گردش میانگین سپرده از امتیاز تسهیلات قرض الحسنه بهره‌مند خواهند شد. به طور طبیعی مشتریان خوش‌حساب و صاحبان حساب‌های قرض الحسنه با سابقه در دریافت این تسهیلات به خاطر عدم لزوم اعتبارسنجی وقت‌گیر از امتیاز برخوردارند. ضمناً بهتر است نیکوکاران عزیز با مشارکت در این طرح خداپسندانه از ثواب معنوی و امکان بهره مندی از پاداش‌های الهی برخوردارشوند.    

      چه نکته دیگری را به مطالبتان می افزایید؟

    با عنایت به اینکه یکی از اهداف و سیاست کلان بانک در راستای توسعه و ترویج سنت پسندیده قرض‌الحسنه می باشد لذا درنظراست درآینده نزدیک باز هم طرح‌های متنوع ومتناسب با نیاز مشتریان طراحی و ابلاغ شود و همچنین طرح قرض‌الحسنه اشخاص حقوقی (سازمان ها و شرکت ها، ......) برای تامین بخشی از نیازهای ضروری کارکنان تهیه و در حال ابلاغ می باشد.

    اداره کل روابط عمومی وتبلیغات

    برچسب ها