عصر خودرو

معاون حجتی اعلام کرد؛

خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم طی ۲۰ روز گذشته خبر داد و گفت: تاکنون در ۸ استان کشور، عملیات خرید شروع شده است.

خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری اظهار داشت: تاکنون حدود 550 هزار تن گندم معمولی و دروم با نرخ مصوب 1300 و 1330 تومان، توسط مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان در 8 استان خریداری شده است.

    وی با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و بویر احمد، بیشترین میزان خرید را تا امروز مربوط به استان خوزستان با 410 هزار تن و پس از آن، استان کرمان با 67000 تن اعلام کرد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دو استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد از دیروز وارد عملیات خریدگندم شده‌اند، برودت هوا و بارندگی مداوم در کشور را از علل اصلی تأخیر در شروع برداشت و خرید گندم در برخی استان‌ها دانست.

    معاون وزیر جهادکشاورزی به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با خرید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 17 هزار و 500 تن کلزا با نرخ 2783 تومان از کشاورزان در 7  استان خریداری شده است.

    وی استان‌هایی که وارد عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا شده‌اند را شامل خوزستان، ایلام، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر برشمرد وبیشترین مقدارکلزای خریداری شده را در استان‌های خوزستان با تحویل 10 هزار و 763 تن و ایلام با خرید 4700 تن  اعلام کرد.

    برچسب ها