عصر خودرو

دبیرکل اتاق تهران:

حجم مبادلات ایران و باواریای آلمان درپسابرجام ۳۳ درصد رشد کرد

عصر بازار- دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع و معادن تهران بابیان اینکه حجم مبادلات ایران و ایالت باواریای آلمان در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ سالیانه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو بوده، گفت: پس از برجام با برقراری ارتباط بیشتر هیات های تجاری، حجم صادرات باواریا به ایران ٣٣ درصد رشد کرد.

حجم مبادلات ایران و باواریای آلمان درپسابرجام ۳۳ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «بهرام عشقی» امروز (دوشنبه) در نشست مشترک فعالان اقتصادی اتاق تهران و ایالت باواریای آلمان در هتل پارسیان آزادی، گفت: این افزایش بیشترین شاخص رشد را از سال 2013و در کمتر از یک سال نشان می دهد که تجار و بازرگانان با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه آمادگی برقراری، احیا و توسعه روابط را با کشورهای دیگر دارند.
    به گفته عشقی، برگزاری سومین نشست مشترک تجاری اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری ایالت باواریای آلمان نشان دهنده عزم و اراده و حمایت دو طرف در برداشتن گامهای موثر برای توسعه همکاری های دو جانبه است.
    وی با اشاره به ارتباط مطلوب اتاق تهران و اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا افزود: در سالهای 2015 و 2016 دو هیات متشکل از اتاق تهران به ایالت باواریا سفر کردند و ماحصل تفاهم نامه منعقده بین اتاق تهران و دفتر اقتصادی ایالت باواریا، گشایش دفتر اتاق تهران در این ایالت و میز این ایالت در تهران بود.

    در سال های گذشته، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران سبب شد روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد.
    اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه ای را فراهم کرد تا کشورهای غربی به ویژه آلمانی ها به سرعت هیات های بزرگ تجاری به تهران اعزام و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود را برای احیای روابط ابراز کنند.
    فعالان اقتصادی باواریا نشان داده‌اند علاقه مند به برقراری ارتباط با ایران هستند و در گذشته چند هیات تجاری از ایالت باواریا به ایران آمد و در نشست مشترک با اتاق تهران زمینه‌های همکاری بین دو طرف را بررسی کردند .
    همچنین هیاتی از ایران به سرپرستی مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران روانه این ایالت شد و در شهرهای مونیخ و برلین با برگزاری چندین نشست مذاکره مستقیم و بازدید از صنایع موجود، گسترش مراودات را با این ایالت صنعتی پیگیری کرد.
    احتمال می رود در این دوره از مذاکرات علاوه بر تفاهم در باب مراودات تجاری و صنعتی، روابط بانکی نیز محور مذاکرات قرار گیرد و تفاهم هایی در حوزه بانکی حاصل شود.

    برچسب ها